->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Vad gör Peter Ahnberg?

2009-12-07 @ 09:14:29
Innebandy: Led inga större kval igår innan jag valde Wic-AIK på webben framför USA-Sverige trots att den senare var en match i damernas VM.
Rätt lag vann... i båda matcherna.
Det såg inte ut som Warberg hade några större problem att ta tre poäng mot odödliga AIK.  Vilket grymt försvarspel Hallänningarna visar upp... och köksvägenmålet av Svensson stannar kvar på näthinnan. Sådana mål älskar jag.
Ang webbsändningarna: Stor applåd, mycket bra jobbat.
Peter Ahnberg tillför det jag saknar i många innebandy-sändningar, han marknadsför innebandyn genom att förklara vad som händer på banan. Det är en del av jobbat man har som expert... analysera, tycka och förklara. "Titta på det här uppspelet" "det börjar med ett uppspel av...." (typ näringskedjan)
Ahnberg säger inte bara vad spelarna inte gör utan vad de borde göra....

Känns som den mannen har fattat sin roll... det är TITTARNA som är i centrum om man är expert.  Så... vad gör Peter Ahnberg? Han är expert, med fokus på tittarna... Han tycker till och motiverar, tar ut svängarna lite...
Han fick mig på kroken.... stor eloge till alla som gjorde webbsändningen möjlig, tack!
Har berömt Johannes Gustavsson tidigare när han kommenterade i radio... 
Både Gustavsson och Ahnberg signalerar att de älskar sporten mer än de älskar sin egen röst....

Kan någon hälsa Timothy McNeil att hans domarinsats än en gång var klockren (en helt annan match i en helt annan serie).

Undrar var VM-biljetterna vägen? Eller kommer ett SM-final-weekendpaket till jul? ... det statliga spelbolaget lovade någon typ av ersättning i form av biljetter eller så  "som en vacker gest" "du är guld värd" "ovärderlig" ...
Fem timmas jobb, resor samt telefonkostnader... det kanske är belöning i sig? Att lansera en satsning kostar guld svett och tårar... Man kan ju inte gärna ringa och påminna ... då det handlar om "en god gest"....

Innebandyblogg nummer 630, är på väg till jobbet.... blir inte mer än så här idag.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: M

Gläd dig åt att du sparar på skattebetalarnas pengar. Vill du åka på VM så maila till mig, jag har kontakter.

2009-12-07 @ 18:23:25
Postat av: Ingrid

Det är för kort varsel nu, jag bestämde mig för ett par månader sedan att stanna hemma.

2009-12-07 @ 21:09:24
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Till Katrin:

Man kanske kan se den i repris på webben? Låter som jag borde se den after all:)

2009-12-09 @ 12:59:14
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg