->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Foppa eller Wallander, comeback Domeij

2009-02-13 @ 09:56:37
PETER FORSBERG. I går var det Ö-vik (Modo-match mot AIK och Foppa) på schemat... men schemat ändrades olyckligtvis och ...det blev ingen Foppa för oss :( .
Kändes trist när klockan visade 19 men vi följde stora delar av matchen på webben då Sveriges Radio direktsände matchen. Dessutom låg datorn på bordet ... hockeyligan är helt ok att följa matcher på. När det stod 3-0 var vi "tvungna" att gå på bio, tröstbio då Foppa fick klara sig utan oss. 

FILM. Vi såg Wallander...  den sämsta filmen som gjorts om Ystadpolisen enligt mig... nja, jag rekomenderar inte "Hämnden" Vi borde gått på Olerýs och sett matchen i stället.

EGO. På tal om Foppa...  blev påmind av VP att jag faktiskt talat om för Peter Forsberg varför jag inte ville gifta mig med honom. Nu var det inte han som friade... inte jag heller... Mina barn sa när de var små att jag borde gifta mig med Foppa, detta berättade Ann för honom på krogen och ... jag blev ganska ställd..
Ha sa typ "vad säger du till dem?"
-Att jag inte vill vakna med dig en söndagsmorgon.
Senare på kvällen sa han att jag var den första som sagt så till honom... men han såg glad ut... som att han var GLAD att jag inte ville vakna med honom... Tänk om det var ömsesidigt?  Nej... det kan det väl ändå inte ha varit *ler*.

PÅ NÄTHINNAN. Foppas mål ... det var GRYMT ... vilken lyckträff... bra för Ö-viks hockeyn, kan tänka mig att Jerry Häggström (Modo-hockeys VD) gnuggar händerna... folk fortsätter att köpa biljetter... särskilt med Foppa som dragplåster.

INNEBANDY. Mera Ö-vik, det har gått  tungt för ÖIB... viktig match på söndag mot Årstad som gjort bra i från sig , den serien är redan avgjord i toppen... Sirius etta, Gävle tvåa.  Den som vill se Gunnar Domeij i målet tar E4:an norrut (eller söderut om man bor här) på söndag. Även den här gången när ÖIB sliter i botten av tabellen går  Jocke Bäckström  in... känns som man varit med om det förut... Det verkar dröja ett tag innan vi ser ÖIB i SSL... förra året såg det bra ut... de har ju till och med spelat Ligacupen i år tack vara det... (och tack vare ett avhopp) .... Kom igen Ö-vik....  Nåja, Bäckström är den typen av spelare som kan vara avgörande för fortsatt spel i division 1. Vore nice med lite draghjälp som att Sundsvall och Öjebyn förlorar i helgen...

HELG. Ingen innebandy alls för mig i helgen... får besök i kväll/natt av Åsa, det blir nog mat och vin och skvaller, imorgon åker VP och jag hit... se på bilder. Klicka!

TRÄNING. Igår tränade VP Bodypump, jag ställde tre frågor
Var du starkast? NEJ
Bäst kondition? NEJ
Snyggast? JA
Han lär ha rätt ont i kroppen idag... han spelar innebandy på lunchen... nästan så man skulle gå dit... DHR.

INSATS. Har varit och räddat en 08 på vägen i natt 03.41 ringde telefonen... ett flyttlass stod lika still som bilen... och vad gör man? Kastar sig i bilen så klart...  det var 21 grader kallt... fatta att sitta i en bil på E4:an med ett stort släp några mil från tätorten, och dessutom vara kissnödig. Det är ju fredagen den 13...
Är inte jag en ganska god människa egentligen? Som en ljuv ängel... ha ha. Nu ligger det en AIK-lämning kvar i bilen... undrar var man eldar upp jackor på snabbaste sätt? *skrattar*. 

PRESENT. Fick en väldigt fin present idag, TACK Bästkusten... alla ni som vill skicka blommor och presenter är varmt välkomna att göra det, inte för att jag fyller år eller så...  men jag får väldigt lite blommor å sånt. *skrattar* .

ALLA HJÄRTANS DAG.  tänk om jag varit i hop med Matte Forslund... vilken drömkille alltså... läs vad han tänker ge sin fru på alla hjärtans dag. Han är lika romantisk som han ser ut! *asgarvar*.

BERÖM. Håller med Kimmo, godkänt första studio kurorten. 

TIPS/ODDS. I går tippade vi elitserie-matcherna i helgen... har verkligen chans-spelat ....  inte så där tråkig som VP kan tycka att jag är när det gäller spel. Jag chansar sällan... men lyckas inte ändå *ler*.
Oavgjort mellan Endre-ÖIB (3,40)
Hoppas på IKSU som "bank" (IKSU-Balrog) (2,0) Balrog skulle sätta sig i bussen tre på morgonen ... då borde de inte vinna över IKSU.  Balrog kommer att leda serien efter den här helgen, oavsett utgång.
Oavgjort Falun -Huddinge (3,40) 
TRIST. Att Svenska Spel inte lägger in statistik på damernas matcher (men på herrarnas oftast, och ibland damerna men sällan)... det kan ju finnas fler än jag som vill titta på tidigare matcher och så vidare... man kan inte förutsätta att de som spelar är innebandynördar... Man ska underlätta för sina kunder, skärpning där Svenska Spel.  

Nä, nu ska jag inte skämma ut mig  mer med mina tips... (har spelat på fler matcher, SSL och andra elitseriematcher) skyller allt på VP...   Håll tummarna för att någon match går in. 

UPPDATERAR. Blev just upplyst om att Årsta vann förra drabbningen med 9 mål...  tack för mail... jo men då fanns väl inte Jocke och Gunnar på banan... nu snackar vi innebandyprofiler.  Kolla in gubbarnas meriter...
Kul med mail... har visst fler läsare i Årsta än Selle .  Min gamla bloggveterankollega verkar f.ö ha bloggtorka
Har flyttat om en del i texten... för den uppmärksamme... man ska ju inte det sedan man väl publicerat men... idag blev det ingen ordning.
 
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Mister micke

Ö-vik klarar nog sig i division 1 norra. Ruggiga spelare som kommit in. Trodde att Ö-vik skulle vara längre upp men men... Liknar lite som Finspång i Mellersta ettan. Den ettan jag följer mest. 2 Gamla klubbar som har haft sina bästa dagar... Verkar som om det skall komma in nytt snart. Sirius blir laget i från Norr som skall kvala Tyresö Trollbäcken blir från Mellersta. Ser lite ut som det skall bli Växjö och inte GBG/ Föredetta Älvstranden-Partille... Älvstranden har ju varit med i Eliten också...



Lycka till med tipset!!!

2009-02-13 @ 20:05:56
URL: http://mistermicke1988.blogspot.com/
Postat av: manne

då kan du inte ha tittat mycket på Wallander

2009-02-14 @ 08:48:08
Postat av: Jonte

Ännu en från Årsta som läser din blogg...

2009-02-14 @ 09:54:59
URL: http://jonteohlson.blogg.se/
Postat av: Abdel Kader

Bra tippat, grattis

2009-02-14 @ 20:49:04

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg