->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Foppa måste älska hockey och om klubbproblem

2009-02-03 @ 10:51:13
Ställa in ett möte tio minuter i förväg ... tre gånger i rad....  måste verkligen fundera på vad jag ska göra med detta... inge kul att ha betalt och göra ingenting... passar på att blogga... på av kunden betald tid. Så blir det ju...  måste ju fakturera även om jag inte får chansen att konsulta...  det är dealen.  Tror faktiskt han medvetet väljer bort våra mötet... tuff sits han är, lutar åt att hans jobb snart hamnar på jobbannonstorget om det finns ngt sådant. Han som bett om hjälp...  men jag kan ju inte åka hem till honom.
Blogg
Den 12/2 ska jag visst till Swedbank Arena, känner mig inte jätte tänd på idén men ... VP är det. "Vi har ju knappt sett ngn hockey i år"
Sant! Men så har det ju bara gjort ont i själen också... hockeyn.
Det är STORT att publiken inte svikit (även om jag gjort det i år, har det blivit en match i år?)  man har haft 6 424 personer på läktarn i snitt detta SKIT-år.  Och idag finns typ 20 sittplatser kvar till matchen mot Skellefteå... tack vara Foppa?
12 = hemvändaren Foppas första match med Modo den här säsongen.
Varför lägger Foppa inte av? Varför inte sluta som kung? Det är kanske det här som är det stora med Foppa... han är en hockeykung med hjärtat.  Härligt när hjärtat får vara med! 
 Egentligen vill jag nog minnas han storhetstid... men det finns ju filmarkiv... 
Har mycket att tacka Foppa för, han har tillfört så mycket glädje i mitt liv... han är faktiskt en av dem jag tröstar mig med när jag är less på allt annat... då ser jag straffdramat i Lillehammer. Jo... både jag och 13-åringen har några sportögonblick vi ... hämtar energi i från.

Peter Forsberg

Född: 20 juli 1973 i Örnsköldsvik.

Klubbar: Modo -1994 samt 2004-05 och 2009-, Quebec 1994-95, Colorado 1995-2001 samt 2002-04, Philadelphia 2005-07, Nashville 2007.

Meriter: 98 A-landskamper. VM-guld 1992 och 1998, OS-guld 1994 och 2006. Stanley Cup-mästare med Colorado 1996 och 2001. Vinnare av NHL:s poängliga 2002-03.

Utmärkelser: NHL:s mest värdefulle spelare 2002-03 (Hart trophy), årets nykomling i NHL (1995).

Aktuell: Gör en ny comeback efter sina problem med foten. Hoppas kunna spela med Modo mot Skellefteå den 13 februari.

/TT

Mera Ö-vik.
Nej...  varför är det så tungt för ÖIB-herrarna? Förra säsongen gick det bra, men året innan var det kris, då kom bland annat Jocke Bäckström hem... nu är det kris igen. Ramla ur ettan.. NEJ ...
Tror knappast Murt kommer att göra comeback... men något måste de göra... Forza Ö-vik.

Innebandy då? På min nivå.
Tycker det där med klubbor är svårt..  Jag vet ju hur jag vill att en klubba skall kännas... men att försöka hjälpa sin son... omöjligt.
Vi har klubbor för pinsamt mycket pengar i huset, men han spelar med den sunkigaste som finns i hela Umeå, har försökt förstå vad han egentligen vill ha... svårt.
Kan ha kommit på vad som är fel det är bladet som är för hårt...  fick lite hjälp av Thoren-spelaren i går, och det tog en sekund....  "du har ju ett gäng Canadien, testa att skifta till det här blandet" . 
Kan det vara så enkelt?
 nu ska jag ta fram min nya skruvdragare och greja lite och sedan....  håll tummarna. Skulle bli så glad för 13 åringens skull men också för min egen.
Det är pinsamt men jag skäms faktiskt för min sons klubba...  lovar att ingen har äldre och mer skadad klubba än han i hela Umeå...  det var faktiskt en pappa som sa "vi har nog klubbor som Peter vuxit ut, ni kanske vill ha dem" 
Fick förklara för den snälla pappan att problemet är inte att vi saknar klubbor, utan ... vi saknar rätt klubba.... 

det som är lite stort är att han kör sitt eget race och spelar med fulklubban utan att bry sig om vad någon annan tycker.

Innebandy på annan nivå
Äh, jag bara spelar bort pengar.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Rasket

Tråkit om de åker ur, de ska va högt upp. Kom igen Rasket.

2009-02-03 @ 18:57:03

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg