->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

God service? Not! Och... Koffe - nästa tv profil?

2009-02-09 @ 18:48:58

Har kollat in Koffes videoblogg (kolla AIK:s hemsida) igen... den äger ... himmel så trevligt det är att hälsa på på Aik:s hemsida.... grabben ser ut att trivas bättre och bättre framför kameran...  hade först tänkt erbjuda en utbildning hur man agerar inför publik (det är jag proffs på) men ... det behövs inte. Han slappnar av mer och mer, finns några små saker att jobba med.... Tips?... nä, det kostar (vad ska jag annars leva av)  ... hör av dig Kranberg du kan få lite rabatt.
Koffe är sympatisk och charmig... ändå inte flamsig, lagomt internt.... seriös ... men glimten i ögat .... ja... Aik verkar riktigt mänskliga *ler*. (för nya läsare ska jag kanske berätta att jag uppfostrats till att INTE gilla Aik .... jag jobbar hårt på att inte ändra mig *ler*)
Innovationer som detta med videoblogg måste berömmas!!! 

Har gjort flera intervjuer med den ganska svårcharmade Bodenbon förra säsongen... i like! Har alla intervjuer kvar eftersom jag spelar in alla på min telefon... satt och lyssnade på ett par för ett tag sedan... himmel vad mycket knasiga saker folk säger till jorurnalister....  även Ulf bjuder på sig själv.
Men "lite" tråkiga kan Aik verka...  grymt seriösa och nogranna.... men ska man ta guld så måste man nog det. Hallstensson & K-J  har just eller ska strax tappa en kollega... undrar om de tycker det är skönt eller trist. Detta drabbar mig POSITIVT... 
Just det... Koffe skulle passa i rutan, ge honom lite tid ... Vanberg får passa sig *ler*.

Hittade en intervju från Globen med Kimmo... haha, måste nog lägga ut den här.... roligt när spelare bjuder på sig själva.

I går fixade Thorenspelaren 13 åringen klubba... jag gav nämligen upp...  har aldrig varit med om att det är klister  på något klubbskaft... fasen vad jag slet innan Thorenspelaren förbarmade sig ... Är det kanske bara Canadien  som sätter mängde med klister på sina ... Känns inte som det var så länge sedan jag fixade med innebandyklubbor, men det kanske det är. ... Kände mig rätt rökt när jag såg hur snabbt det gick att kapa, byta blad och linda... det brukar ta flera timmar för mig. 13-åringen var hel nöjd, pratade just med honom och den hade funkat jättebra på träningen. ätnligen! Nu slipper jag skämmas på matcherna...
... Viktigt att få till klubban för just i går för idag  åkte de till sin pappa.
Fick just sms av Thorenspelaren... han skriver att det bara är att komma över om S behöver mer hjälp... grymt... vi har en egen materialare. *ler*

Pizza
Är medveten om att jag är miljöskadad.... eller arbetskadad.... alla kanske inte tänker på hur folk är i exempelvis telefon, i butiker eller på resturanger...
Service är något man betalar för....
Kan inte säga att jag är extremt kräsen eller krävande men ... det kan bara andra bedöma. VP skulle aldrig klaga på mat eller dylikt men... jag tycker det är självklart att man ska få det man betalar för.  Ibland säger jag till men långt i från alltid...

Om en stund är det SSL på TV.... pizza beställdes Chalies kök ... gud vad irriterad jag är just nu. 
Den ena pizzan var en "special" .. ni vet minus XX plus XX .. borde inte ha varit så krångligt han sätta priset 75 kr på den...
Jag undrade hur det kom sig... hans förklaring höll inte men jag orkade inte bråka.
Den ena pizzan blev visst klar efter tio minuter  ... specialen lät vänta på sig medan ettan låg på värmning ovanpå ugnen... det tycker jag inte var ok och det sa jag..... ännu värre,,, han värmde upp den innan han la den i kartongen....
... "det där är inte ok , pizzan kan knappast kallas nybakad" han svarade  "jag har jobbat i den här branchen i 20 år"...   alltså... han bad inte ens om ursäkt för att han MISSAT ge en korrekt beställning till bagaren.
Han erbjöd visserligen att bagaren skulle göra en ny... man då var jag redan såååååå irriterad.... fick sitta i 30 minuter och vänta.... 
... på någon av de andra pizzeriorna skulle de lätt ha försökt rätta till misstaget...  av någon anledning har de inte den inställningen på Chalies... det är inte första gången jag hört "jag har jobbat i den här branchen i 20 år"... även då hade de gjort fel. Då bojkottade jag dem ett år eller så... 
Känns inte som jag kommer att handla på Charlies på mycket mycket länge.

Nu hoppas jag på en rolig innebandymatch...  sist spelade ju Storvreta rolig innebandy... jag tror de vinner ikväll.
Brukar aldrig hålla på Balrog... jo i SM-finalen 04 (herr) *ler* obs! kan ha fel årtal här.... orkar inte dubbelkolla
... ikväll håller jag och tror på Storvreta.  Ser fram emot att se M Samuelsson...  har signalerat till vissa Storvretafans att .... han borde flytta till Umeå. Det tyckte inte Uppsalabon.... nähä... konstigt..*L*

Det där med service... hur är det på våra arenor... hur tar vi emot folk? Undrar hur många som tänker på att besökarna faktiskt betalar för service....

Hur bra service har de olika kanslierna? Kan säga att det är grymt olika.... 

Läste vad Gittan skrivit om Finnkampen och hur det är att vara press.....

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: AIK

Tråkiga och seriösa, alla är inte som Uffe. Kom till Solnahallen och bli såld du med.

2009-02-09 @ 22:12:43

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg