->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Blå skoskydd, sol och ironi strax innan Dalen-Täby

2009-02-01 @ 13:50:45

Är på väg ut... snabblogg
... idag visar sig Umeå från sin allra vackraste sida. Hoppas att Balrogs damer och Caperio Täby hinner uppfatta... Umeå äger idag.
Även om det är nästan tio grader kallt så lockar en promenad, solen värmde ansiktet när jag var ute för en stund sedan.

Mina barn är uppfostrande av en ironisk mor.. nu slår det tillbaka... Vi har sedan några dagar planerat in helgen och i dag var det frunch, läxor, skridskor, D träning och sedan innebandy i Gammlia. Men så kom S på att Pool möter de blå... han försökte övertala både mig och VP att istället för Gammlia bänka oss på Olerys.
Men vi hade ju redan bestämt oss "ja jag förstår att ni väljer innebandy" sa han och klappade mig på huvudet... det är ingen tvekan... ironin slår tillbaka. *aj*.
Om Danne Bron ska spela Finnkampen vore det väl bra med några matcher i kroppen...  det lät som det var tveksamt om han kommer hit idag. Ja, det lär ju visa sig.

Den moderna familjen var ute och åt lunch/middag i går ... alltså barnen, mamman (jag) och pappans sambo. Vi hade jättetrevligt, det trodde jagg ALDRIG att jag skulle tycka... har ju kallat henne takraset och häxan i många år... håller jag på att bli vuxen? 

Såg Dalen - Endre i går... men Örjan, släpp fångarna loss det är vår. Om jag nu hade haft mandat att tycka och ge råd hade jag sagt... låt Sorsa spela på den position där man i många år sett henne leverera....   får bara ont i magen av att se henne på "fel" sida.  Varför vill hon spela höger? HÄR FÖLL TEXTEN BORT, ORKAR INTE ÅTERSTÄLLA DEN ... MEN DEN SLUTADE MED... JA, JA... JAG ÄR JU INGEN EXPERT.
Endre var bättre än Dalen, inget snack men båda lagen skulle behöva träna på att träffa mål ... så många skott över och utanför. I början av tredje var Dalen heta, skulle de spela så jämt så... wow. Borde citera herr Hjort från läktaren.... innebandyhjärtat kom fram IGEN.  Han förnekar sig aldrig, tack Hjort.

Ska samla ihop alla hans kommentarer till en och samma blogg... 
TACK Rönnby... en pinne till Ö-vik.

... helt spontant blev det innebandy/livetsnack över en öl i ett par timmar på ett hotell nära mig "gå mamma, du går ju aldrig ut och dricker öl" De kunde lika gärna ha sagt "då kan vi äntligen spela dator utan att du förstör" -- Mycket trevlig kväll, vi hade kunnat sitta och prata hela natten. Synd bara att jag råkade välta ner min öl på golvet... och över en eldsjäls skor.
Nästa gång ska jag se till att de som dricker öl med mig tar på sig de där snygga blå skoskydden man har på dagis...
Den som har eller har haft små barn vet hur de ser ut... undrar om någon annan haft den på sig på flyget... alltså insett att de blå skydden suttit kvar när man klivit ut på Arlanda.  Mig har det hänt två gånger.. sexigt värre.

Här har det nya ABBA-singstar gått varmt...  12 åringen  lyssnar på samma musik nu som jag gjorde i hennes ålder, ABBA kommer alltid att vara "inne"  
Såg "Gröna milen" med barnen i går, eller jag halva filmen ... fattar inte att jag inte tagit mig tid tidigare, bra film.
Nu prommis, har redan lagat mat som vi skall äta innan Gammliamatchen, VP har jour, S åker skridskor (med hjälmen på har han looooovat) ... S pluggar, läser och gör situps....
Ett ganska skönt liv här på rätt sida om... älven,

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg