->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

More Arabicmusic from Tibble.... Täby berör

2009-01-07 @ 20:48:12
Fick flera trevliga och två mindre trevliga mail i går, alla skrev om laget Täby eller den musik de spelar...
hade ovanligt många besökare i går, (Täby berör)  tror att fler än en klickade sig vidare till Palestinalåten som i TV gavs som orsak till att AIK förlorade....  

 Från e-post och en kommentar på att jag kallar musiken galen:
"Galen musik, jo det tyckte jag för X år men man vänjer sej och nu är den skit bra, Maimon förde in denna ljuva musik för 8 år sen har jag för mej, kan va 7 med men skit samma"
Tips: Amsterdam Klezmer band - Sadagora hot dub.

E-post: "Ett tips till, den här är tung"! Ali Al Deek - Aloush
(Låten beskrivs som en klassiker)

Mardin - Bel arabi bel turki o bel kurmanci. Låten är min favorit just nu... man blir lite glad.... det är tydligen en låt de dansar i ring till... tror de överdriver en aning men... de har iaf fått mig att lyssna på musik som _aldrig_ fått en chans tidigare... det är väl sådant som kallas utveckling *ler*. Min favvo är deras intro som jag länkade till i går... Hisham Abbas - Nari Narien
E-post:
"Här får du ett tips på en låt som är hitarnas hit i Tibble. Kolla in killen som spelar synt, hela videon".
Viski- Coca Cola med Erdjan. Den här videon skrattar man åt men musiken ... nja, den här låten kommer jag nog inte att lyssna på så ofta, just nu känns det som att det var så bra så det räckte med en gång men... syntkillen är sjukt kul. .

Vi brukar säga så om man "det här var så gott så det räckte men en liten bit" eftersom det av någon anledning är förbjudet att säga att mat smakar illa... dålig morsa jag är....

Nu får det vara nog om musiken i Tibblehallen... tänk, två hela inlägg bara för att Magnus Jäderlund sa "Palestinalåt" i TV... "Det finns 13 lag som spelar samma musik och så finns Caperio Täby!" skrev någon i går... ja riktigt så är det nog inte....  finns nog fler än en sorts musik i SSL men... jag håller med Kimmo Eskinen
Täby .... "Dom är speciella"

Bäst just nu
- På fredag kommer barnen hem... en månad i Australien ... gud, vad jag saknat dem.
- Har ingen feber och tror jag ska ta paus från min nya pojkvän mr Nezeril
- Hittade en snusdosa i jackan så nu slipper jag gå ut i -15 grader bara för att köpa snus... sjukt det där med snusandet... kan gå långt för en dosa.
- Kommentar... ja eller citat från "unga bloggen" på VK där Willian 11 år tog sina råttor till vet. för att de var sjuka och måste avlivas. "Dom sa att råttorna skulle somna in, men dom hade inte ens ögonen stängda. Dom dog så fort att dom inte hann stänga ögonen" - grymt skrivet William, (vk.se) din blogg äger.

Sämst just nu... Innebandy.... mitt tips på oavgjort mellan Balrog o Järfälla verkar spricka... tur att jag inte var så vidlyftig i spelandet...

Tror bestämt att bloggaren Patrick Ekvall tycker att Marta ska "komma ut"...  visst... det kanske väcker löjetsskimmer över sporten men... jag vet rubriker som skulle bli... löjligare. Lycka till både Marta och Frisk.... för mig hade ni gärna fått stanna i Umeå... på en adress nära mig.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Andreas

Ännu en anledning att inte spela i Täby, musiken!

2009-01-07 @ 23:39:45
Postat av: Ingrid

Bästa Andreas! Haha, jag tror inte de vill ha vem som helst heller...

2009-01-07 @ 23:58:52
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Anonym

Stefan Flöjt har också hittat Caperiolåtar, snart spelar alla bloggare Palestinalåtar.

2009-01-08 @ 16:52:12
Postat av: Ricky

Tjenna!:) eftersom du vet dom låtarnas namn från täbys musik tänkte jag om du vet vad den där, gonna get up gonna get up gonna get up som nån tjej sjunger heter? med lite fart i.

2010-04-13 @ 11:30:17
Postat av: Ingrid

Swegizemo: Tack, undrar hur det kommer sig att du läser här... är ju bara en massa innebandy.

Ricky: Nej, ingen aning. De spelar ju dessvärre inte Arabic på bortamatcherna:)

2010-08-20 @ 13:18:02
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg