->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Umeå mot världen 19-13 ...

2009-01-18 @ 21:41:52
Ett halvt inlägg.... hann inte skriva klart....

Hur känns det att vara Umebo ikväll? Jo tack bra, vi vann... om man räknar ihop antal mål så fick Umeå ihop fler mål än AIK, Västerås och Mora tillsammans och det tack vare IKSU. *ler* (City-V-ås 2-3, AIK-Dalen 6-3, Mora-IKSU 4-14)
Att Dalen fick stryk i Solna säger jag inget om... men när City inte vinner de matcher de faktiskt ska vinna så... känns det.... Men hatten av för Västerås, de fick en nytränarevinst som så många andra lag i den situationen och det var ju bättre.. eftersom de satte sina chanser.
Läs fd City och Dalen spelaren Gustaf Forsbergs tankar om matchen "Skit händer"

Damernas helg har varit mer än händelserik...  när var det så här hysteriskt spännade senast?  Fasen vad jag blir trött på tabellen... man måste tänka en massa för att läsa den rätt...  jag längtar till slutspelet...  inte bara på grund av tabellen som ju behöver kryckor utan för att... slutspel är slutspel. IKSU är tabelltvåa... inte illa.

Rönnby.. jag undrar när Helena Lundkvist gör entré... måste hon vänta till slutspelet? Känns som hon behövs... 

Barnen var inte så innebandysugna idag.. ja att titta alltså...  inget Gammlia för mig... men väl Handbollscup för D och fotbollsträning.. det var faktiskt skönt att S innebandymatch blev inställd...  det är så jobbigt när jag ska måsta välja mellan någon av barnens matcher. S och polarna har kört innebandy utomhus i flera timmar...  sånt måste man uppmuntra även om det gör lite ont när kompisarna behöver låna någon av mina klubbor. "Du spelar ju aldrig mamma" och det är ju sant...

Oj, det blev ett halvt inlägg...  ska förhöra S på Sydamerika nu.... får skriva... en annan dag.

Njut av livet!
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Peter

Jag var sugen på innebandy igår och åkte och spelade korpmatch. Inte så bra kanske med tanke på att man varit sjuk i tre veckor och fortfarande inte är hundra... Jag var helt slut efter några byten.... Oskar var med upp och spelade lite för sig själv, det kanske blir en innebandyspelare av honom så småningom :)

2009-01-19 @ 06:57:26
URL: http://petersbloggerier.blogspot.com
Postat av: Hookad klubba

Den där Gustaf verkar jäkligt bitter, är det för att han jobbar på Länsstyrelsen?

2009-01-19 @ 12:20:17
Postat av: Ingrid

Till Peter

Men du ska väl åka Vasaloppet... då måste man väl orka en innebandymatch ler

Till Hookad klubba

Vad ska jag svara? Det är nog bara Gurra själv som kan svara på dina frågor. Läser själv hans blogg för att han är innebandykunnig... det kanske kan verka bittert... vad vet jag.

2009-01-19 @ 15:24:42
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Patrik

Någon från VIB som tagit illa vid sig, håller med Ingrid. Gurra är kungen och kan skriva och även innebandy som få. Knappast bitter dock en skön snubbe. Kom igen när du har Gurras erfarenhet!!!.

2009-01-19 @ 17:21:41

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg