->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Västerås sparkar sina tränare IGEN ...

2009-01-16 @ 01:13:49
Skulle precis i säng... alldeles för sent...    klockan 23.30 kom jag på att jag lovat plocka fram en "grej" innan Rotary-mötet imorgon ... Satte mig och vips hade klockan blivit natt...
Hade min msn öppen där det finns en del innebandyfolk... det kom en länk... 
VIB sparkar tränarduon ...   Västerås är nykomlingar på dam och herrsidan .. och båda lagen har har haft tränare som inte hållit... lite märkligt. Men spelarna har i det här fallet röstat så... ja... man måste ju känna förtroende för sina tränare.
MEN: Hur var det med truppen? De hade tufft när de skulle värva...  de har sökt men inte fått tag på nytt blod ... (fatta att division 1 spelare tackade nej till spel i SSL...  är för mig oförståligt).
Vem ansvarar för rekrytering av spelare och ledare? Sportgruppen.. hur ofta får den attraktiva rollen som sportchef kritik .. sällan, aldrig... 
Hade en annan tränare lyckats bättre? Det KAN ju vara så, har ju inte hört och sett vad som hänt i laget... men ... jag måste få undra om de runt laget såg till att det fanns förutsättningar för SSL-spel. Jag hoppas att föreningen vet vad de gör..
Stefan Hedlund (en bloggkollega sedan många år) säger så här om gårdagens besked:
- Det har legat i luften och det var inget oväntat. Just nu har jag inga speciella känslor.

 Jag hoppas innerligt att Heda fortsätter brinna för innebandy...  många har tagit smällar i innebandysverige för att organisationen i klubben inte fungerat... man sparkar tränaren... och glömmer att titta på sin egen roll. Hoppas det inte är så i VIB, för att sparka en tränare är en sak, att bli sparkad är en annan ....  vi har inte råd att förlora sådana som Heda.  Johan Ivarsson vet hur det känns, en vecka sedan Mullsjö sa (tack och?) adjö...  Han har tagit styrk .. helt klart

Pelle Alvin i båset mot City i helgen? Inte första gången han är på tapeten när lag sparkar sina tränare ..

Fråga... Kommer FCH att vinna matcher om man byter tränare?  Och Karlstads damer? Ska Engelholm sparka sin nya tränare också om de inte vinner nästa match?
Så enkelt är det inte...
Var rädd om era tränare!!!
En förutsättning för sportsliga framgångar är en fungerande organisation.. i de allra flesta fall.

Yngve Nordin tillbaka i City... han finns på riktigt... Han måste vara den enda spelaren som aldrig spelat en SSL match men ändå fått betyg av Magget ... Han var hemma i Arjeplog (07/08, och fram till nu) och skadad .. hörde inte ens till Citys trupp... när han fick en 2:a av innebandymagert.  Vilken merit! 

VIB :s hemsida... den nya, här är länken till den. 
Gick in och la till url-adressen  på google (varsågod).. de har glömt att optimera sidan för sökmotorer, skriver man bara in vib i webbläsaren så hamnar man på gamla sidan ... det kan VIB lätt fixa  ... här 
Snygg är den nya sidan ...  fortsätt kämpa Västerås.

Fredag 13.00
Har redigerat här...    några helt onödiga ord om vad som stod som avskedshälsning på VIB:s gamla sida om att de pensionerar de gamla VIB och välkomnar det nya .... kunde lätt missuppfattas.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: s.Flöjt

det är inte rätt tycker IB-magazinet ahr en bra krönika kring detta, bedrövligt att anse sig vara lika handlingskraftiga som t.ex. ishockey, det finns inte så mycket kompetens och hjärta att välja på inom innebandyn däremot ska man inte känna sig säker på sin post men detta kommer inte att gynna västerås tror jag...

2009-01-16 @ 11:03:53
URL: http://www.metrobloggen.se/larare
Postat av: Baland

Levererar man inte så åker man.

2009-01-17 @ 00:36:29

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg