->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Rätt personer i styrelsen?

2009-06-16 @ 00:47:41
Den nya SEI-styrelsen känns spännade...  vet inte vad andra tycker... cyber är rätt död. Sedan är det nog inte så många som bryr sig.... tyvärr.
SEI:
Pelle Körberg, WIC och Jonas Nilsson, AIK har gjort saker jag respekterar...  de visade stort mod vid ett tillfälle då andra vek ner sig. Nu kommer de att vara med och styra SEI = elit-innebandyn. 

Pelle Körberg lyssnar lika mycket som han pratar *ler*, är klok, rak och ... driven, min uppfattning är att han är en sund och klok person. Jag kan ha fel... men jag tror han kan bidra till att göra vår sport ännu bättre. Körberg får en att känna sig liten (om man som jag är 160 cm kort)... men det beror inte på hans personlighet *ler*.
Johan Nilsson... Alla minns väl hans krönika sommaren 2007? Respekt!
Det här blir bra tror jag, har jag fel? Fick mail av en  bloggare som menar att det blir för mycket AIK i SEI, men det är ju flera år sedan Janne Öhgren lämnade sina uppdrag i AIK. Förstår inte... hur skulle AIK kunna gynnas av SEI? Äh, den vanliga överkritiska inställningen när det gäller AIK. Jag håller tummarna för svensk elit-innebandy och den nya styrelsen.

Det är himla lätt att sitta och tycka det ena och de andra om de som tar plats i olika styrelser.  Det är något beslutsfattare förhoppningsvis klarar att stå ut med. Det hör till. liksom. 
 En sak glömmer vi, det är inte många som ställer upp trots att de har det rätta kompetensen eller nätverket. Det blåser som bekant ofta på toppen och styrelseuppdrag är ingen lek. Därför, en eloge till er som engagerar er.

När det gäller SIBF:s styrelse...  Ingen sågning? Nä.. Har träffat Tomas Engholm i ett helt annat sammanhang... blev paff när jag såg hans namn. Nytt blod är alltid bra.  Han har med sig spännade erfarenheter som innebandyn kan ha nytta av.
Har fått två intressanta mail angående ålder och könsfördelning...  det är bra och viktigt att det finns åsikter. Har erbjudit en av "mailarna" att låna ut min blogg för ett inlägg, vi får se hur det blir med det. Tror det finns en och annan därute som saknar ett bra forum... men alla kan ju inte blogga. (fast visst vore det kul om det blev lite mer liv i cyber?)

Fundering:
Behöver man kunna innebandy för att sitta i förbundstyrelsen (eller i en klubb)? Det beror självklart på vilken roll man har, min uppfattningen är att det kan vara bra att ta in någon som kommer utifrån, någon som inte är insyltad. Styrelsearbete handlar inte om innebandy-kunnande. Men... så tänker inte alla har jag förstått. Det är inte innebandy-meriter som innebandyn behöver på förbund (finns ju många tjänster och poster)  eller i styrelser... utan kompetens att utveckla sporten (alltså inte enbart det som händer på banan och allt annat som är en förutsättning för ... ja, ni fattar).  De bästa kirurgerna erbjuds ofta chefsjobb... helt galet enligt mig. Ledarskap är en annan sport... typ. (Någon som förstår liknelsen?)

Sammanfattar med att skriva att det känns spännande med de nya namnen i maktens korridorer. Forza innebandyn. 

Nytt ämne:
Var lite less på en vän... så jag skickade ett meddelande:
 Har en teori, eftersom vi är vänner precis som förut men du svarade inte på mitt sms eller ett mail som jag skrev för ngn månad sedan (vilket är olikt dig) så antar jag att du drabbats av handförlamning. Något annat kan det ju inte vara... 

Fick svar direkt... ett asgarv (ni vet sådana man ger i cyber) en ursäkt och en helt okey förklaring. Tur det, annars vet jag en som skulle ha raderats från alla kontaktlistor, typ mobil, msn och mail.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Petra

Ingen granskar eller kritiserar längre. Inte ens du :).

2009-06-16 @ 13:41:41
Postat av: Monika

Haha ja, OCH från facebook. Det ultimata "jag vill inte ha nåt med dig att göra". Ta bort någon från facebook.



Mer Monikablogg till Ingrid! Grodorna blev grymma, idag ska jag baka bröd!



Kram

2009-06-18 @ 08:53:00
URL: http://monikali.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Till Petra: Du har kanske rätt, jag ska fundera på om min blogg har blivit en ja-sägare.... tack för mail.

Till Monika

Oj, jag glömde Facebook... helt rätt...

Till Super-SO-läraren

Oj, vilken salva.Du tar upp en svår fråga.

2009-06-18 @ 11:24:00
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg