->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Rösträtt, Elmander och kärlek till Henke

2009-06-07 @ 15:06:24
Först av allt... Henke Larsson, kärlek till honom och hans familj.
Den som förlorat en nära vän vet att det är som att dö själv, tappa fotfästet, bli knuffad från en klippa, utför ett stup. Bli söndersågad...  Livet blir aldrig detsamma igen, aldrig! Som sagt, kärlek till de som drabbasts av sorg.

Känns konstigt att byta ämne så här...

Varför inte utnyttja rätten att rösta, borde inte alla ta chansen? Tänk om vi inte hade möjligheten, då skulle det vara upplopp... alla vill ha rättigheter men när vi får chansen att påverka ... då dumlägger vi oss själva genom att påstå att vi inte förstår vad det handlar om. Ja, så här tycker jag, sedan säger jag inte att jag har rätt. Även om jag NÄSTAN alltid har det *ler*.

Nu till gårdagens (måste säga....) ändå helt okey match... De var inte sämre än i andra matcher då de faktiskt lyckats få in en boll... finns flera exempel. Att totalsåga tycker jag är fel. Personligen så... Elmander var matchens hopp, han borde ha fått mer speltid, och fått spela topp. Ok, alla har åsikter så klart, särskilt när ett lag... misslyckas. Nåja, vad är en förlust i fotboll? Det finns viktigare saker i livet... faktiskt.

Gårdagens höjdare var i går när min systerdotter sjöng "Du måste finnas" i kyrkan då hon konfirmerade sig, fatta... 15 år, hon var grym, så stolt. Tjejen har helt klart bra gener *ler*

Du måste finnas

Tanken är svindlande, framför mig gapar en avgrund.
Hela mitt väsen gör uppror och vill säga nej.
Frågan är väckt och nu darrar min själ innför svaret.
Att du inte finns till, fast jag trodde på dig.

Vem skulle hjälpa mig uthärda livet härute?
Vem skulle ge mig den kraften som jag måste få?
Vem skulle trösta mig, jag är så liten på jorden?
Om du inte fanns till, ja vad gjorde jag då?

Björn Ulveus

Lite tennis, två fotbollsmatcher och ett gång tonåringar på middag består eftermiddagen av. Livet är världsklass!
Fråga: Gjorde Liverpool en bra värvning i veckan? *funderar*

Uppdaterar,,, fick höra att:
blev det ingen innebandy i dag i min innebandyblogg, nej...
Vill du läsa om innebandy? läs Fredrik Djurlings krönika på Svenska Fans,  Eller varför inte N Jihdes krönika på samma sida,,,,  På AIK:s sida finns det just nu massor med krönikor...  Har inte läst alla... men jag ska.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Svensson

alla borde rösta, bra sagt.

2009-06-07 @ 16:43:43

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg