->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Gästblogg av en innebandyprofil som bl.a avslöjar...

2009-10-17 @ 13:10:10

Gästbloggaren som borde ha en egen blogg förgyller cyber idag. Här kommer inlägget:

Vem är jag? Inte längre en egen blogg, inte längre en spelare, utan blott en innebandyfantast som fortfarande är involverad inom innebandyn och som får äran att tycka till i denna belästa blogg, kul som f-n.

Koppen, du är min kung, kul att du är tillbaka….tillbaka som tränare på rätt nivå. Här hör du hemma, alla dagar i veckan. Ring om du behöver hjälp, men måste erkänna att jag inte har mycket att komma med. Du kan redan allt.

Capello
bloggar äntligen. Jag väntar på alla listor och kommer att läsa dom slaviskt. Tänk om man fick vara med på den listan. Hade tagit vilken plats som helst bara jag fick vara med.


VM för damerna
i år. Ska Kristoffersson vara med? Självklart, det är en av anledningarna till att jag kommer att åka dit. Teknik och underhållning i absolut Zlatanklass.

Mer om VM: Blir det spännande? Nej, Sverige är för bra. Underhållning blir det ändå, Kristoffersson är ju med


Europacupen
bojkottas och det är enligt mig helt fel. Vad hände med stoltheten att spela innebandy. Vi är inte där än gott folk, men vi närmar oss och då menar jag de stora sporterna. Skärpning, den spelas i Danmark och det är klart att lagen och spelarna har råd att vara med.


Gillar inte
Liverpool, gillar inte United, gillar inte Chelsea. Mitt lag är Arsenal och det finns fog för det. Rolig fotboll räcker som enda anledning. Där fick ni alla Unitedfans, fotboll ska vara rolig och underhållande inte tråkig och sövande. Hög tid för Sverige att ta in en förbundskapten som tänker som mig.


Jag fastnade
för innebandy en gång i tiden av samma anledning. Den var rolig och hade ett stort underhållningsvärde. Försöker att inte glömma det nu när jag fortfarande är involverad inom innebandyn. Vill att den ska vara underhållande för publiken och rolig att utföra för aktiva. För att vinna matcher, som för övrigt också är viktigt, så får man helt enkelt jobba med en rak och effektiv innebandy för att få resultat. Att vinna är skoj och nyttigt!


Spinner vidare
på det sistnämnda. Hur kan det vara nyttigt att lära sig vinna? Inbillar mig att det är drivkraften för att prestera på en hög nivå. Visst ska det finnas en plats för alla och visst ska alla få möjlighet att spela på sin nivå och det är väl därför vi har seriesystem.
Tror dock inte att det är så farligt med toppningar i vissa matcher relativt tidigt i åldrarna. Hur ska vi få fram vinnare genom att bara köra en låtgåprincip. Kan inte förstå det. Vi måste ta tillvara på vinnarskallarna och ge dom chansen att utveckla den innan det är för sent.

Vi måste sluta vara så försvenskade i vårt tankesätt. Det finns plats för alla någonstans ändå. Hör ofta att vi utvecklas i olika takt, just det, men då betyder det väl att vi ska hjälpa alla att utvecklas när de är som mest mottagliga och vissa är det tidigt. Ska vi strunta i dessa spelare då? Förstår inte resonemanget kring detta. Bara för att man lär ungdomar att vinna betyder det inte att man slår undan benen för vissa och att det blir mindre fokus på det roliga i vår sport. Jag vill se en attitydförändring men med sunda, omtänksamma ledare. Då tror jag alla kan utvecklas i sin takt och må bra samtidigt. 


Hängbyxgenerationen
är en ny häftig men lite knepig generation att hantera. Ska man vara snäll så kan man uttrycka sig att vi tycker lite olika om saker och ting, hängbyxan och jag, men det är nyttigt att jobba med relationen. Vi har mycket att lära av varandra och att kategoriskt bara säga att det var bättre förr och sen försöka få den nya generationen att underordna sig det gamla tror jag är fel. Lär av varandra, försök hitta nya vägar att kommunicera och acceptera att världen är och förblir annorlunda men inte sämre.


Missa inte
http://gyrot.wibrand.se/ Bästa bloggen (om man känner personen bakom iaf som dessutom var en mycket duktig innebandyspelare)

CaperioTäby vinner guld, men inte ligan

IKSU vinner Elitserien, men inte guldet



/Ännu en innebandynörd


Ingrid skriver:
Tack säger jag, tänkte ta bort raderna om fotboll... känns sådär att publicera...  Vad är man egentligen för sorts människa om man håller på Arsenal?

Imorgon har jag chansen att se Anna Torstensson som jag skrev om här om dagen...
City vs FBC Uppsala i damettan. Fick just veta att det i Citys trupp finns en spelare som sedan många år finns i mitt hjärta.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg