->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Om Packaléns tips och Jihdes "lösningen"

2009-10-02 @ 21:48:23

Veckans fråga: Vems slogan? "Innebandyn fyller idag den arenan den befinner sig i".

Är inte på "G"... onda människor drabbas tydligen av förkylning när de som bäst behöver flyt (pratar om mig själv).
Vinner lätt tävlingen snorigast. "Vore skoj om du också fick vinna något ju".  

Har tidigare skrivit om den krönika som Jihde skrev den 23/9 "Inebandyn blöder"... det kommer aldrig att bli läge att kommentera den...  Jag har läst den tre gånger och ... pust så mycket energi den mannen har. Stannade för några rader i krönikan som jag har svårt att släppa....  skulle gärna höra Jihde utveckla följande: 
 
Största lösningen heter dock svensk innebandy. Det måste vara slut att jobba på fjorton olika vägar samtidigt. In med någon stark kraft - inte någon som sitter på två stolar. In med någon som kan få ALLA elitlag att förstå hur vi ska göra för att bygga upp en liga som kan stå för det namn vi huserar under – "Svenska Superligan". Snart kan det vara för sent.

Min kommentar: Något som är starkare än en än en elitserieförening? Jag vill höra mera, det låter spännande....   Vem kan dra alla åt ett håll? Vem och vad? (Skall inte belasta detta blogginlägg med mina spekulationer...idag).

Frågor frågor....
Fick själv en fråga...
Vilka två matcher skulle du vilja se i helgen? TVÅ... Lätt? Nej, testa själv.... jag säger:
Ett: Balog vs Falun (dam) här är det en upprepning av SM-finalen... väldigt tyst om den matchen. Undrar vad som rör sig i spelarnas huvuden....  HETT!

Match två: City vs FCH känns som en het match, Warbergsbacken tror på bortaseger ....  Jag måste tro på hemmavinst och sökte stöd hos en fd. bloggare...
//Varför vinner City? 
-Jadu.. det är väl dags nu? De har tagit lärdomar av de två inledande matcherna och fått ordning på förvarsspelet. Samtidigt som Helsingborg kommer ha för lite respekt för Citys kontringar.
Så... du tror City vinner?
-Jo, inte blir det tre raka torsk inte.//

Om golvet i IKSU Sportcenter ... jaja, FCH lär väl märka när de kommer hit. Är ju nytt golv...

Andra heta matcher:
Endre-KAIS Mora...
Karlstad-Ö-vik
Balrog herr -Sirius
Just nu TT-VIB måste väl ses som het. (oj vilka siffror, trodde inte det skulle bli storseger för VIB)  

Het match? Pixbo vs Lockerud... bra upphämtning av Lockerud... en upphämtning  som inte räckte ända fram... 5-1 till 5-4 och sedan slut: 7-5.  Vad säger man? Innebandy! Jag var impad av Locerus målis här i Umeå och ser man siffrorna ikväll på skott så... inte illa.

Var är alla... stora profiler bland Svensk damelit, alltså de som inte har till uppgift att presetera på banan. Med tanke på alla supervärvningar damelit gjort så... borde det finns någon som vill hojta till. Det finns ju flera forum.

Många hurrar för Hermines krönika... med all rätt..  men spelarna skall inte behöva slåss för sin existens...  men tur att någon gör det.
Kanske är just Fredrikssons groda ett dåligt exempel men jag tar den ändå...
Önskar att företrädare för damelit vill leda debatten... stå upp för sporten.
SEI:s mediapartner kan knappast få skriva vad som helst....
Hallå, det handlade inte om Balrog, det handlar om SPORTEN.
Visst... en krönika kan vara lite vad som helst (och när sedan texten frisserats så är det kanske svårt att bemöta den) men... 

Det finns så mycket klokhet bland företrädarna för damelit, låt oss få höra/se den.

Spel:
... fick höra att det skulle vara "roligare odds" i år på SP, kanske lite.
Det ska vara KUL att spela. Den dag Svenska Spel visar att de vill att vi ska spela på innebandy kommer vi också att göra det ...
VAR ÄR PACKALÉNS TIPS? Någon mer än jag som saknar dem?

Svar på den inledande sloganfrågan: Det är Packaléns slogan... från den gamla goda bloggtiden.

Trodde Caperiotäby att de var störst bäst och vackrast i Czech open? Ja, enligt  Rudeström... skoj att läsa.

Ha en skön helg, jag ska kurera mig....  kanske blir det ingen innebandy för mig i helgen, trist isf. Snart kommer City visst att sända matcherna på webben...  Det borde väl fler klubbar klara av.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Uni

En stark ledare som Jihde skriver om. Låter lite som att man söker en diktator att följa som kör över alla för att göra AIK stora, starka och mäktiga. Sprunger ur en galen läktarkultur dessa idéer kanske?

2009-10-03 @ 08:22:31
Postat av: Till Uni

Lågt

2009-10-03 @ 15:49:46
Postat av: Ingrid

Orkar inte med en kommentarer som av "Uni" ...

Jag är helt övertygad om att det fanns och finns ett bra tänk kring ämnet (av krönikören)



Till Robert

Japp, KAIS på Gotland och Falun åxå ... samtidigt?

2009-10-03 @ 22:12:07
Postat av: Anonym

Lockerud bytte målvakt efter femte insläppta målet, men det som hänt var absolut inte Christina Perssons fel.

2009-10-03 @ 23:01:26

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg