->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Rösta på Hanna och bidra till innebandyutveckling

2009-10-30 @ 08:30:16

Hanna Wikberg är 14 år och målvakt i Skattkärrs IK. I somras förändrades hennes liv drastiskt då hon fick veta att hon är sjuk.
Sjukdomen stavas diabetes. Ett hårt slag för en tjej (och dessutom tonåring) som älskar sport. Hon är aktiv i både fotboll och innebandy.

Hanna lär vara en positiv tjej som gett sig tusan på att kämpa och förändra sitt liv så lite som möjligt. Så här långt har det gått bra (både för Hanna och Skattkärr).

Keepern har sökt ett stipendie från Drömfonden. De delar ut 50 000 kronor till en "ung diabetiker med visioner". Hanna har nominerats som en av tre finalister. Hon vill ta med sitt lag till Tjeckien och spela innebandycup. 

Rösta... gör innebandyn synlig, hjälp ett helt lag att utvecklas. Dessutom får Hanna credd. Minst tre flugor i en smäll.   

Rösta på Hanna, följ LÄNK
Info finns om de andra två finalisterna.  I vänsterspalten kan du på "Rösta på din favorit".

Blogg: Har lovat skriva om matchen i onsdags... Håller fortfarande på att smälta den:). Återkommer. På söndag är det innebandy igen... Dalen vs Caperiotäby, en match jag ser fram emot.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Mona

Hanna har fått en röst :o)

2009-10-30 @ 14:24:08
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: Monika

Åh, vad fint av dig att lägga ut det här. Ska jag göra på min blogg också kan vi hoppas att hon får lite extra röster!



Ja, innan klockan var 13 idag hade jag promenerat i 1 tim, kört ett Kettlebellpass, gjort köp/sälj på 2 kunder, ätit 2 bullar och kört ett kort löppass med massa stretch.



Tror du jag somnar om jag lägger mig i soffan? :)



Nu blir det La Cucharacha med Karin!



Kram

2009-10-30 @ 18:15:41
URL: http://monikali.blogg.se/
Postat av: Rune Engström

bra förslag... umeå city...?



/ capello

2009-10-31 @ 12:27:21
URL: http://ehuscoaching.com/blog/?p=287
Postat av: Erik

Ingrid med det stora hjärtat:))). Man blir rörd. Jag ska genast rösta jag med. För din, Hanna ocn plastbandyns sake.

2009-11-01 @ 00:12:28
Postat av: Ingrid

Kul att så många hänger på och röstar. Tack för det, och tack för alla fina ord...

Till Rune: Ja, vad ska jag säga om City? Frustrerande är ordet, de är bättre än så här. Kanske du skulle åka till Umeå och prata MOD, det är det som saknas ... ser det ut som.

2009-11-01 @ 11:36:42
URL: http://innebandyenligtmigg.blogg.se/
Postat av: Mica

STORT TACK, det här betyder så mycket.



/Hannas mamma :-)

2009-11-03 @ 19:46:42

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg