->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Sportnytt ikväll... + Hermine t(r)ycker till, helt rätt!

2009-09-30 @ 23:21:03

Har de e Prao på Magget? Återkommer
3, 14 minuter i Sportnytt, om innebandyn i Umeå... stort, finns många med mig som ogärna missar sporten... Vilken bra marknadsföring! 
...  men varför visa Umeå i TV... det måste väl handla om någon typ av glesbygdskvotering, det finns ju så många heta innebandyorter.... Visserligen är Umeå innebandyns huvudstad men... man kan aldrig vara säker om det ses som kvotering när inslag visas...
Det var visst någon som menade att det var "inkvoterad damidrott i TV" när Balrog (ni minns de som tog hem SM-guldet i våras) fick synas i rutan vid premiären. Det var IBM ansikte utåt som tyckte då.. eller möjligen en prao som lånat Magnus lösenord. Jobbigt han har redaktör Fredriksson, han måste in och redigera sina krönikor titt som tätt, det är kanske en prao som spökar...  Byt lösenord Magnus. (ja, jag är kanske lite ironisk).

Hermine ber inte om ursäkt för att Balrog/Dalen fick TV-tid, Läs Hermines krönika (Ladies)...  Respekt världens bästa Minne, det är tur att det finns någon som inte lägger sig platt. 

Holmbom klar för Skellefteå... någon som är förvånad? Även om det nu blir en tillfällig comeback så är det bara att säga: Grattis Skellefteå! En Svensk mästare, precis vad unga Skellefteå behöver.    

Mer TV:
I måndags spelade som bekant Dalen-Skellefteå här i Gamlia, på tisdag berättade man om matchen  i TV4-nyheterna (Umeå) (ska se om jag hittar länken, kanske finns på Dalens hemsida... kollar senare)  Det ser bra ut för innebandyn... fler och fler inslag.

Mer TV:
Jag kommer att se alla matcher jag kan som Fasth & Co visar i år, oavsett val av lag...  Många har signalerat att de inte kan vraka och välja mellan matcher.. de får KÄMPA för att få visa matcher. Hallå... här finns lite att ta tag i. Vi måste skapa förutsättningar för media! Fortsätt kämpa! 
Jag har inte något emot att se NÅGOT lag, det jag funderad på i mitt förra inlägg var... finns det ett fungerande samarbete här mellan Svensk elitinnebandy och TV4...  Det ligger verkligen i bådas intresse att sända "rätt" matcher.
Jag vill självklart att TV4 sänder matcher från Umeå, det brukar vara ömsesidigt.. de sänder gärna härifrån.
Det är synd om mig, jag har NÄSTAN feber i pannan, men jag vägrar bli sjuk.

Facebook fungerar inte, bra det... lätt att kasta bort tid där.

Undrar om det inte vore enklare att leva med en forward, backar är... 

... alla mina kläder hänger ute på vädring på balkongen.. håll tummarna för att det inte regnar i natt.

HELA HUSET LUKTAR AJAX, YES!
  
Nu ska jag krypa ner under filten i soffan och .... sova bort min NÄSTAN feber.  

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Anna

Tack Minne och tack Ingrid.

2009-10-01 @ 12:55:04
Postat av: Anonym

Skriv lite om norska dameliten också :)

2009-10-02 @ 15:18:55

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg