->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Innebandy, snart premiär. Täby värvar energiback

2010-08-20 @ 16:29:12

Världens roligaste sport... snart är det dags. 29 dagar kvar till premiären i SSL, då Stockholm bjuder in till fest. Caperiotäby mot Storvreta. Hoppas att Stockholmarna röstar med fötterna och allierar sig, för innebandyns skull. Gå till hallen... det kan ge Stockholms-innebandyn en kick. Matcher på Hovet... kanon. Lycka till AIK, Balrog och Caperiotäby.
Innebandyn till Hovet. Fullsatt som i hocken?
ENERGI: Idag tittade jag in på innebandy.se, det var läääänge sedan. Och jag berördes faktiskt, en kul värvning till Caperio. En back med energi, tuff utan att spela farligt. Backen stavas Mattias Mikulski, känns fräscht. Visst?
Kul åxå att han får bästa möjliga premiärmatch, mot sitt forna lag... "de roligaste matcherna" säger många.
Är i Stockholm den 17, men att stanna och se matchen (CT vs Vreta den 18/9) skulle bara en nörd göra... *ler*. Nej, är det inte älgjakt?

KARTA & BIL: På tal om Stockholm, fyra mysiga soliga dagar med massor av kärlek, några plågsamma timmar på Grönan och 80 000 steg (stegräknare i mobilen). Tunnelbanan förstör... snacka om att villa bort sig jämfört med att använda fötterna, det lilla lokalsinne man har och en bra karta. (gäller komunalt vs promenad) 

(Nu till bilresor) Hör av er om ni behöver hjälp att hitta de bästa OMVÄGARNA mellan Norrtull och Östermalm. Eller vill se hur man tar sig mellan Sundbyberg och Värmdö... Man kan ta vägen förbi Sollentuna av ren vana... Sånt borde man kanske inte berätta... men jag skäms inte. Roade mig med att titta på kartan när jag kom hem... rolig "läsning". En kväll bestämde jag mig... nu orienterar jag mig efter vattnet, ha-ha... Körde rätt men kom ändå fel:) plötsligt hade jag Nationalmuseet i ryggen, förvirrad... jag såg ju slottet.  Fanns det en "udde" jag glömt bort. Fråga publiken? Ring en vän? Ensam är stark?
BILD: Minns inte, från Hovet iaf. Brorsans bild tror jag och hoppas.  

STOLT. Nåja, det var 15 år sedan jag körde i Hufvudstaden senast... Kunde inte låta bli att anta utmaningen.  
Det som inte härdar det dödar eller vad man säger.
... och GPS är fel i en storstad, vad sägs om VÄND, VÄND *l*. En karta svår att läsa när man väl varit tvungen att ta en omväg p.g.a. en olycka.
Varför stänga av vägar jag tänkt köra? *L* Stolt över att jag höll mig så cool, varför signalera åt en tjej man inte känner?

OBRA. Sitter just nu och väntar på ett samtal från koncernledningen på ett av hotellkedjorna, var sjukt upprörd när vi hämtade vårt bagage... Vi var så nöjda med allt... och så dyker den där kvinna upp... som visade sig vara ägare av hotellet... Inte ett serviceyrke iaf. En plump i protokollet, den felande länken... inte okey. Hotellets namn är...

BLOGG. Att inte blogga -ett stort tomrum (?)... nej, tvärtom. Tack för alla snälla och uppmuntrande ord under uppehållet, och svackan och allt det där tråkiga och...
Skönt att slippa prata och bara finnas. Inga konstigheter? Jo, massor! *l*

POSITIVT: Promenerade på Ankdammsgatan, gick i mina egna tankar och såg inte... Hallstensson, så fräsch..

SOLNA. Slutade träningen runt 19 en onsdag? Just det... innebandy spelas i Solna, ett gäng vältränade herrar kom ut till sina bilar. Blev påmind om innebandyns existens... Har knappt tänkt innebandy i sommar. Just det... vägen mellan Solna och Östermalm, hittar ni inte omvägen så ring.
(tack för lån av parkering vännen)

MEDIA. Ny sajt på "G"... good luck. Vad skrivs i övrigt? Det visar sig efter innebandy-dvalan. Skall själv skriva en artikel i år, skall bara fundera ut vem jag tycker borde få komma till tals. Påminn mig!  

UMEÅ. Det händer säker en massa i Innebandyumeå, har jag missat något? Säkert, lär bli uppdaterad. 

MIN SOMMAR: Fotboll i massor i sommar och en son som verkligen satsat på innebandy-formen. Sjukt impad. D har bytt lag i fotbollen, vilket lyft... så glad för hennes skull. "Detta skulle jag ha gjort tidigare"... nåja, allt har sin tid. Tonisarna kommer hem från USA imorgon, tre veckor är lååång tid. Hade åxå velat cykla över Golden Gate bron med dem...  Nåja, ordningen snart återställd. *mys*
Hade planerat en resa till bland annat Småland, där finns en gammal WIC.are och vän. Nu menar jag gammal... i min ålder:). Göteborg, Varberg, Örebro skulle också besökas... Det frös inne, men vi hade visst bättre väder. Umeå (och Västerbotten) har visat sig från sin alla vackraste sida. Bruna ben är ett gott tecken:). Men himmel vad torrt det är.
Har haft en bra sommar, mycket bra till och med, fast annorlunda och lugnare. Semester 16/6-16/8, nice!    

TILLBAKA PÅ HOVET. Kanske borde någon lägga till några rader på Wikipedia om att det faktiskt spelats innebandy på Hovet. Allt som skrivs är bra och vår historia är viktig. Någon som tar ansvar? Klas, den pålitliga kanske? :)
Läste som hastigast Magnus Fredrikssons krönika. "Rätt att innebandyn flyttar in i Hovet igen". Håller med honom i mycket, se där ingen sågning av Magget! :) Lite mer visioner så...

ELITSERIEN. En vecka senare, sedan kör man. Men, hur kul känns damernas premiärmatcher i innebandy? (Jihde efterlyste den här typen av satsning i höstas, bra tänkt) Var finns tänket? Tror att herrarnas initiativ kan ge ringar på vattnet. Herrana agerar förhoppningsvis lok och det går att dra nytta av. Koppen hos Pixbos damer: är vi förvånade?    

SM-FINAL: Vi blev snuvade på att se SM-finalen, så känns det (förlåt då)... Tack och hej, inga fler finaler för mig och grabbarna i S:s lag? Stockholm känns rätt, tillgängligare för alla.
Åka till Malmö? Nej, inte ens en jag åker så långt. Men lycka till, en nysatsning behövdes. Finalen i år var blek och nationalsången en skam... Oj, gnäll... sorry.

RIKEDOM. Har bytt skogens guld hjortron mot kantareller, dragit upp lite fisk och nu finns filéad Abborre i frysen... hösten ser ljus ut:).

SLUTORD. Det mesta säger mer om en själv än om andra. (Ingrids ordspråk)

Värme
/Ingrid  

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Mona

Välkommen tillbaka! :)

2010-08-20 @ 19:42:21
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Tack Mona, kändes kul att skriva igen.

2010-08-21 @ 22:25:33
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Per Nordström

Sooo good to have you back...

2010-08-21 @ 23:38:17
URL: http://wwwnordstrom.blogspot.com
Postat av: Ingrid

@Nordström: Good to hear

2010-08-22 @ 22:43:08

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg