->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Björn Ingolf reserverar sig igen... coolt

2010-02-18 @ 15:27:42
Alltså... tänkt er att sitta i DG... ingen lätt uppgift.  Jag skulle inte vilja byta med dem... alla ögon på sig, jobbar vad jag förstår med dessa viktiga frågor på sin fritid. Vad har de för utbildning kompetens erfarenhet? Har de några klubbsympatier? Noll koll faktiskt... konstigt nog...  men så är jag ju inte mitt i smeten heller. Alla som är aktiva inom innebandyn kanske vet vilka de valt att sköta dessa frågor.

Jag har iaf fastnat för ett namn i den omtalade/omskrivna SIBF:s Disciplingrupp, namnet stavas Björn Ingolf. Och varför har jag fastnat för honom? Han verkar cool...  Jag kännner honom inte alls, har bara läst några av DG:s domslut.
Jag säger inte att jag delar hans uppfattning, jag säger att jag respekterar att han har en uppfattning och står fast vid den. Det är detta som gör honom cool...

Idag domen mot Edgren...  Försök till våld mot medspelare gör i detta fall 3 matcher. Men Ingolf tycker att det borde ha varit 8 matcher "med hänsyn till kraften i slaget".
Han sticker ut den där Ingolf...  han reserverar sig, eller i det här fallet är "skiljaktlig".
Samma sak när det gällde domen mot Egebrant... han var skiljaktlig då han menar att det borde ha varit tre matchers avstängning... att DG omotiverade långa handläggningstid inte var skäl till någon "rabatt". 
Inte så kul att vara den som reserverar sig men stort...  
Så... hälsa den där Ingolf att... det är coolt att han står upp för det han tror på. Han kan säkert sova gott om nätterna...

De här skrivelserna de skickar ut från DG... svåra att ta till sig. Vad står det egentligen? Lasse Grankvist menar att TV-matchen inte gav giltiga bevis eftersom den låg på förbundets hemsida... att Sirius istället skulle ha skickat in en dvd? Nej, det där är alldeles för svårt för mig. Vilken himla tur att jag inte behöver hålla på med sånt där... 
Jag tycker det är bra att det är över, att det är satt en punkt. Det är upp till inblandade att överklaga.

En avstickare:
... jag kom att tänka på en intervju jag aldrig kommer att glömma, en artikel i UNT i oktober 2008 med en domare jag haft lite otur med, senast igår... lite snygga citat: 
 
Hannes Öhmans crosschecking kan ni inte ha missat, men ändå dömde ingen utvisning. Varför?
- (lång tystnad) Vi tog den bara helt enkelt inte, säger Schwela.
Ångrar ni det nu i efterhand?
- Det handlar om sekundsnabba beslut ... jag tror att vi bryter där, avslutar Schwela" 

Jo jag har en fråga till Stefan Edberg, oddssättare på Svenska Spel. Varför ser oddsen ut på samma sätt som igår trots att ni borde veta om att Mr AIK är avstängd...  Gör han ingen skillnad? Kan du vara snäll och kommentera detta.
Undrar om Rappel och Edgren kommer att sitta tillsammans, kanske kan de stötta varandra... Förlåt... fånigt skrivet.  
Hur ofta händer det att två lag möts där båda har en spelare avstängd?


Innebandyblogg... Koppen öppnar stora famnen idag och skriver angående domarna..  Pelle, Glenn, Nystrand, Mike, Pulver, kom tillbaka. Allt E förlåtet. Saknar Er.

Brottman skriver efter besöket i Gammliahallen:
Jag är mållös...ordlös...planlös...brukslös...orkeslös. Maken till alibispel var det länge sedan jag såg i en sådan viktig match.
Brolle: Jag gjorde vad jag kunde för att ni skulle trivas iaf...  take care!

Timrén skriver efter att hans Västerås otippat slagit Pixbo: Varför så spännande? Jag orkar inte längre. Psyket nästa...

Till Jonas Klavberg, grattis på födelsedagen!
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: capello

jag skrev också om domarna, men kanske inte samma...

2010-02-19 @ 01:55:12
URL: http://ehuscoaching.com/blog/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg