->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Idag fick Täby jubla...

2010-02-27 @ 22:05:54
Just nu ser barnen en alltför spännande film... jag måste sitta kvar men jag är en vekling... behöver titta bort.... Skriver lite... tänk att jag är så....
Blödigheten visade sig också inatt, jag höll Lag Norberg sällskap mot OS-guldet. Så kul... med tårar i ögonen såg jag Catte ta emot medaljen. Hennes sista OS, den dag hon fyller 40. Stort!

Har sett en bra innebandymatch idag, lagets bästa match i år och vinst. Den bästa fotbollen, handbollen och innebandyn spelas av barnen. Tänker på de som ställer upp och tränar ett elitlag... så grymt många matcher de missar av sina barns matcher. Det måste göra ont... det kostar verkligen. Familjerna är de sanna hjältarna, skickar alla dem en varm tanke. De gör innebandyn möjlig.

Mer innebandy
Gissar att det finns en del spelare och ledare i Täby IS (och Örnsköldsvik) som jublade när Rönnby slog Pixbo idag... snacka om att slaget om slutspelsplatserna är grymt. En blomma till Rönnby kanske?
Även om lagen har allt i egna händer så...  är det onekligen tufft att kamma hem 6 poäng för något av lagen som slåss om slutspelsplatserna.
Pixbo som har 32 poäng, kvar att möta Skellefteå som känns som en 3 poängare (35p), sedan möter de IKSU... Hm, om IKSU inte ställer ut skorna så tar Pixbo inga poäng mot dem... Även om Pixbo har hemmaplan och IKSU inte har något att spela för då de redan vunnit serien.
Täby då, 36 poäng? De har KAIS Mora hemma och Falun borta... svårt att plocka 6 poäng där.
Örnsköldsvik har skrapat ihop 37 poäng, kvar att möta Balrog och Endre hemma. Tuffa matcher.

Jag tippar att Ö-vik avslutar serien med 39 poäng, Täby med 36 och Pixbo med 35.  Tack vare att Rönnby slog Pixbo idag är Täby i slutspel. Men man ska inte ropa hej...
Jag hoppas djupt i mitt hjärta att Martin "Murt" Olofsson får chansen att leda sitt Ö-vik i ett slutspel... så nära flera år... har fått avsluta serien på ett sätt som känts orättvist och grymt... inget flyt... resultaten emot sig. Det är för tidigt att gratulera någon än... det är elitserien och innebandy. Det sägs att alla kan slå alla...
Jag hoppas på IKSU Ö-vik i slutspelet. Alla säger att kvartsfinalerna är givna... de är de aldrig. Men vem gillar skrällar? Bara de som skräller:).

IKSU är seriesegrare... ingen som vunnit serien har tagit SM-guld på damsidan... på XX år. Får fråga Klas... han vet. men  någon gång ska den trenden brytas... Är det inte dags att ett lag vinner både guldet och serien.

Surt för FBC, vann i sudden men det är Sten Sture som kvalar... Ett Uppsala lag i elitserien nästa år.
Det här blir en "försök att summera för mig själv blogg"

Det är tufft nu... jag som för ett tag sedan fick för mig att City inte riskerade kval. Allt i egna händer?  
Skulle vilja rikta ett tack till AIK... skönt Igår TT mot AIK, det sägs att AIK avgjorde i första, var det så? Fick ett litet matchreferat därifrån, jag höll andan... lät som det var det en ganska spännande match. Mest beröm fick keepern i AIK. 21 p 
City har 21 poäng och 2  i målskillnad till Västerås... har Caperiotäby och Pixbo kvar... (3 poäng där). Visst, alla kan slå alla men... Caperio i Tibblehallen...  tio gånger pengarna på City. Avstår att spela.
Västerås med 21 poäng men med bättre målskillnad skall möta Balrog och Storvreta.

Järfälla, 15 poäng skall möta Warberg och Dalen.
Tyresö Trollbäcken (18 p) har Falun kvar.

Smärta? Separationsångest från innebandyn... tror det känns djupt hjärtat för den som tar farväl. Känns sorgligt att profiler slutar. Det finns risk att Thomas Brottman åker sin sista bussresa i helgen, läs Brottmans blogg. Jag trodde inte oddsen skulle tala för Pixbo, (är ju ingen expert) men de gör de. 1,85. på Pixbo, 2,60 på Falun. Visst hemmaplan för Pixbo och med en stark tradition att spela slutspel... kanske det avgör? Den matchen skulle jag vilja se... båda lagen har grymt mycket att spela för.  
Men City vinner över Pixbo i Gammliahallen om en vecka.
Roligaste spelet i helgen måste vara Balrog Västerås. Tror Västerås vinner... men det vill jag egentligen inte tro.

Ja, jag vet att min blogg är så snygg, de nya färgerna har min dotter grejat med. Hon hade kul, jag ska ta bort färgerna och låta min innebandyblogg vara lika färglös som mig.
... väntar på en ny header men... För vissa verkar det sitta fast, jag ids inte göra en själv. Någon som vill göra en åt mig? Bara att skicka... typ 475px bred...
Just det... har tänkt en del på Eilert ;) Elofsson, visst han var så stolt över de Svenska insatserna... men jag är säker på att det gör lite ont också. Han blev avstulen en viktig del i sin karriär...  av Johann Mühlegg. Jag har hört Per Elofsson försök att berätta om detta... det gjorde fysiskt ont.
Vad hade hänt om alla hade kört med rent spel? Elofsson fick retroaktivt bronsmedaljen i OS 2002 (jaktstarten)när Mühlegg han svek en hel idrottsvärld. Det är ingen OS-medalj att glädja sig åt.

Till sist: Min vän, välj med hjärtat, se till att "välja dig själv"... jag är på ditt lag oavsett. Du har redan svaret.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Jonas

Idag ropade vi hej.... :)

2010-03-06 @ 20:41:50

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg