->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

dagens text ... man får finnas ändå

2010-01-02 @ 01:34:10
Återkommer till innebandyn när det står "som vanligt" i pannan på mig. Just idag... inga rolig/klok eller spydigheter från mig.
Man får finnas ändå...
Set att det varit en massa aktivitet på min blogg och kommentarer... återkommer... Fyll gärna på listan med plus och minus för 2009 eller varför inte några punkter på en "förväntningarlista" för 2010. Bloggen är er!
Har haft en TUNG dag... kom att tänka på den här texten... ger den till mig själv och till min vän J som haft en tung höst. Efter regn kommer oväder, eller hur? *l*
Gillar inte att lyssna på den här låten egentligen, men med texten framför mig så... blev den kvällens... text.

ANDAS GENOM MIG (Uno Svenningsson)

Finns det något skönare
än dom steg som leder bort
från allt mörker, all tristess, ideal byggda av luft

Livet kan vara mäktigt och stort
det kan vara svart som sot
men dörrar kan öppnas från oväntat håll
som du aldrig trodde fanns


Långsamt stiger din sol
in genom fönstret
någon vill se att du finns
att du stannat kvar

Vad du än gör och vad du än tänker på
var du än finns, berätta hur du mår
det finns alltid någon tro det eller ej
som bara vill lyssna, bara vill finnas för dig

Hey, andas genom mig
andas här med mig
låt solen hitta dig

Spruckna läppar söker tröst
vem ska värma ett fruset bröst
höj din röst mot tystnaden
du är värd varenda sekund

Livet är ständigt på väg i förändring
man behöver inte alltid vara stark
man får finnas ändå
(slut citat)

Var glad att du är du, att vara jag är ingen höjdare idag. Man får finnas ändå. Hade planer på att åka till Ö-vik på Paradiscupen som en av bonusarna ska spela... stannar hemma då bihålorna bråkar. Hur kan man vara sjuk i fyra hela veckor under mindre än tre månader. Man får finnas ändå... men inte är man någon vidare tillgång. Imorgon (fast det är ju redan lördag) är en ny dag. Man får finnas även då...

 
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Rune Engström

...ja ibland är det mörkt och ibland är det sol... men kanske livet säger oss att lika som vi ska vara ledsna när livet är jobbigt, så ska vi försöka uppskatta livet annars...

krya på dig NU! eller kanske hitta himmelriket eller porten, kolla bloggen....

Ljus/ rune

2010-01-02 @ 19:09:36
URL: http://ehuscoaching.com/blog/?p=1312http://
Postat av: Limmet

Stort! Take care up there. Man får finnas ändå. Love it :)

2010-01-03 @ 05:40:37
Postat av: Ingrid

Rune: Kloka ord.

Limmet: Texten är mycket bättre än låten. Mm, man får finnas ändå. Ha det gott du med.

2010-01-03 @ 22:53:03
URL: http://innebandyeligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg