->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Dalen vs Pixbo, en bra fight. När Jäderlund talar tystnar...

2010-01-17 @ 01:01:12

Caperiotäbys hemsida är inte alltid uppdaterad, det gnälls en del på det. Men när de väl skriver något är det oftast läsvärt. Jag skulle vilja läsa e krönika av Jäderlund typ en gång i månaden...  nu får jag nöja mig med att höra hans klokheter de få gånger någon frågar honom saker i media och nu... på deras hemsida. I en och samma intervju avverkas flera intressanta ämnen och ja... Mycket intressant läsning.
Åååå, vad jag saknar den typen av intervjuer...  någon som ställer frågor som kräver ett svar. Inge jidder!

Innebandyns bästa retoriker måste vara Vidar Jonsson, har lyssnat på intervjuerna på PWEvents kanal ibland och... jag måste alltid se om den en gång till. Han fängslar med med sina utläggningar, analyser m.m. Det är ingen lätt uppgift att ställa sig framför en kamera direkt efter match... inte heller att låta sig intervjuas av sina egna, det blir lätt... blekt. Men Vidar gör det alltid bra.
Han säger inte samma sak en efter/inför varje match... det är det alltför många som gör. Eller drar till med flashiga innebandytermer som för att imponera... Han inleder inte varje mening med "nej men" eller "öhhhh". 

Undrar om han inte försöker sätta sig in i lyssnarnas situation. Eller så är han bara en naturbegåvning.  Inslaget inför dagens match mot IBK Dalen hörde jag igår...  Han trodde att Pixbo skulle kunna skapa tillräckligt mycket chanser för att kunna avgöra matchen. och visst skapar Pixbo chanser... det hade lika gärna kunnat stå 4-4 inför andra. Nu stod de 4-2.  Pixbo fick slita, Dalen tog hem tre sköna poäng och gick därmed om Pixbo i tabellen. Jag skulle ha varit väldigt frustrerad om jag spelar i röd tröja ikväll... det var som att spela boxplay stora delar av matchen... Pixbo hade bollen och så kontrade Dalen in mål. Jobbigt!

Det var match hela vägen... en bra fight. Se liveuppdateringen här. Som innebandy ska vara... schysst spel, spännande, jämt. Inte en enda utvisning... ovanligt men... inte mycket att snacka om utom en missad hands. Borghoff/Schwela har för skapade ingen anledning till "rubriker" i min blogg.... 
Pixbo spelade aningen naivt men vilken potential de har, får de behålla sin trupp nästa år så kan de bli farliga
Dalen imponerade som LAG, Filip Stenmark gör en mycket bra match, det var svårt att plocka ut matchens lirare alá Ingrid... de var en stor svart maskin.
I Pixbo finns det en del godis... Hoppas de har kontrakt med Martin Östholm för ett tag framöver... undrar hur många som ringt honom? Andreas Johansson... mumma.
Från Pixbos bås aktiv coachning... Jag hade nog satt ihop Quist och Östholm tidigare... Undrar hur allvarligt skadad Quist är? INTE bra om även han är skadad.

Vad finns det att läsa om matchen? Inte något... både VK och VF lovar att vi ska få läsa mer... Inget på Magget heller va (jo betyg)? men då har det ju varit GRYMT många matcher att skriva om idag. De återkommer väl, och jag med.

Sonen var sargvakt... på en Dalen-match (inte hans lag direkt), jag retades med honom men Urban Karlsson stöttade honom "allt för innebandyn i Umeå". Skämdes nästan, det är ju jag som brukar säga så... Urban var f.ö inte så uppåt efter förlust mot Huddinge, vi skulle INTE prata om den matchen. Täby fick stryk av Ö-vik.. gissar att dagens drabbning mellan Dalens damer och Täby kan bli rätt het.

Rönnby tar ännu en skalp, idag mot Balrog, Rönnbys tränare Johan Kökeritz menar att de lika gärna kunnat bli 10-5... medan Endre stöter på patrull mot bottenlaget Karlstad. Innebandy är skoj... men roligast när man vinner. Falun behövde aldrig trycka gasen i botten idag... när de slog Lockerud. KAIS Mora... vad ska man säga? Bra jobbat! Sex elitseriematcher imorgon (dam)... det är mycket nu.

Viktor Klintsten avstängd efter spark mot Gillek, tungt avbräck för Storvreta men självklart skall otrevligheter som detta bestraffas. Samma regler gäller förhoppningsvis alla lag.  

Hopparknä... trist för Eskelinen, det där kan bli jobbigt. Det är alltid skönt att få en diagnos... men det där med slemsäcken lät lindrigare. Imorgon möter Kimmo "Det är det absolut konstigaste laget som spelat i Superligan". (Citat Kimmo)  

Danne Bron Sundbom har uppdaterat sin blogg (bra med RSS), han skriver bland annat om webbsändningarna där vi har samma uppfattning... "asgrymma". Jag tycker att folk ska ta kontakt med SEI och ge ris och ros... Tydligen utvärderas sändningarna just nu... Undrar om de fått ta del av alla hyllningar som några av matcherna gett upphov till?  
Ska ta och läsa om Dannes blogg imorgon, vissa saker fattade jag inte. Är TRÖG. Är det en blomma han vill ha?

Gissa om jag hade kontanter med mig när jag kom till Gammliahallen idag? Nope, men... då säger Elisabeth "ta det nästa gång" ... snyggt! Jag har redan fört över pengarna, kändes så pinsamt att vara skyldig. Förslag: Dags för en familjebiljett nu Dalen? Kom bara ihåg att moderna familjer inte alltid består av två barn och två vuxna... Familjebiljetter av olika slag kan vara så konstiga, när vi åker slalom och är tre (en vuxen, två barn) så är det dyrare än om vi vore två vuxna med samma antal barn. Knasigt!

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg