->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Bästa o sämsta, om stjärnor som inte behöver träna

2010-01-14 @ 23:21:44

Innebandy: Ola Wenström, en fotbollsbloggare skriver om stjärnan som inte behöver träna: Han och hans kollegor på Viasat-sport tränar inför mediamästerskapet (hur seriösa de är framgår inte). Efter att Niklas Jihde tackat nej till träning "även den här gången" utbrister skribenten.
"Däremot verkar Niklas helt inställd på att spela i turneringen om en månad drygt. När det blir allvar. Lite som Zlatan".
Läste ni Zlatan...

Det bästa och sämsta:
Singstar är kul men bara om man får vara med själv... det låter verkligen illa när barnen försöker slå varandra i just det spelet.
Det bästa med vintern är snön, det sämsta är när det är -15 och kallare.
Det bästa med Ketil är det han uträttar i Dalen, det sämsta är att andra klubbar vill ha honom (se länk nedan).
Det bästa med att Umeå är en innebandystad av rang är **utbudet av matcher, det sämsta är att det verkar vara svårt att locka hit stjärnor. Det blir dessutom ofta tjafs när nya kontrakt skall skrivas med spelare från någon annan klubb i stan. 
Ja det skulle kunna bli en lång lista... det bästa och det sämsta... det mesta är ju varken eller... inte svart eller vitt... bara livet liksom.

Det bästa rent "bloggmässigt" med den här dagen var en rad i Per Nordströms blogg. Vet inte vad jag gjort för att förtjäna hans superlativ och jag bryr mig inte, jag blev varm inuti och det räcker.  
Ord som: "Kunnig. Insatt. Belägg för det hon säger. Subjektiv"... stora ord, undrar om han menade objektiv... Men jag köper subjektiv... jag är partisk, därför att jag alltid utgår ifrån mitt tangentbord. En blogg är alltid färgad av den som blandar ihop bokstäverna. Subjektiv är term för en personligt färgad, eventuellt osaklig bild.
Jag bjuder på detta!!!!  Till Nordström: Om det var en felskrivning så passade den mig utmärkt idag.

Blogg-veteraner: Nordström kom med ett förslag för några månader/halvår sedan om en typ av veteranträff i Falun, med Jimmy "Limmet" Lundin, Mikael "Koppen" Lindqvist, han själv och jag. Galen idé bara, det var ingen officiell inbjudan.
Ingen av oss har nog tid att ta oss till Falun då alla har "häcken full" ... Men tanken får mig att le. ...inte ett ord innebandy skulle det bli *ironisk*. Veteraner låter så gammalt...
Koppen och Nordström har jag faktiskt aldrig pratat med live. Internet är... märkligt. Man känner folk man inte träffat live, vänner på riktigt ändå... Vännen Limmet då? Jo tyvärr, honom har jag så klart träffat... lika hemskt varje gång *skrattar*. Limmet är ju före detta Ö-vikare som jag själv, bara LITE yngre och klokare.
Ses vi Globen kanske? Limmet och Nordström lär vara där, men Koppen brukar banga. Veteranen åker inte med till Umeå på lördag när Dalen tar emot Pixbo. Koppen som ALLTID hyllat Dalen för deras välkomna sätt i trevliga Umeå. Mycket snack där. Lika bra att vi inte ses, vissa människor är ju faktiskt trevligare på avstånd *ler*.

Kolla in Koppens VIDEOBLOGG. trodde bara det var snack... men ... nu ligger bloggen ute. "Vi ska till Umeå" säger han och menar då Pixbo... ok Koppen, då ses vi. (Tvivlar på det)

Kärlek till alla!
Tillägg:
** I helgen spelas FYRA matcher i högsta serien här i Umeå. Fredag IKSU-Skellefteå, lördag Dalen dam vs Huddinge, lördag Dalen herr vs Pixbo, söndag: Dalen dam vs Täby. Sedan har vi två "egna" i helgen, både bonusen och 14-åringen har matcher. Det blir "egna" matcher och en förbundserie-match.   

Är otroligt less på IP-nummer: 79.184.76.231. Lägg ner!!!! och ....79.184.76.132

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: :)

En annan bra sak med Ketil är att han säger nej till alla andra klubbar i Sverige (se VK, VF idag)... :)

2010-01-15 @ 10:34:14
Postat av: Ingrid

Japp, Norge eller Dalen har han visst sagt. Sedan skrivs det ju så mycket... det lär väl märkas.

2010-01-15 @ 13:22:47
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Nordström

Okej, tappade några ord.



Skulle stått "Subjektiv men ändå objektiv".



Men berömmet kvarstår.



/Nordström/

2010-01-18 @ 13:09:18
URL: http://wwwnordstrom.blogspot.com

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg