->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Hallstensson har talat, grattis Falun

2010-03-16 @ 23:12:17

Först av allt... vem är gladast ikväll? Gissar att ledarna och spelarna i Falun hör till de som skulle kunna vinna den tävlingen. Stort grattis Falun... vilken vecka. IBF Falun vinner två gånger samma vecka över de Svenska mästarna... i måndags vann herrarna över AIK, idag vann damerna över Balrog. 1-1 mellan Balrog och Falun nu... spännade.

Jag passar på att använda ord som Kimmo använt... nämligen: "ej elit"... inte elit, inte elit, måste bara dubbelkolla hur orden användes... får återkomma.

LITE MÄRKLIGT PM... (uppdaterar, när jag skrev detta blev jag störd hela tiden... texten går nästan inte att förstå, mycket luddigt av mig... Det jag tänkte på när jag skrev va mer: Va????  Hur tänkte Uffe nu?)

Ulfe Hallstensson
sätter ner foten i samband med att klubben skickar ut något som liknande ett pressmeddelande (?) adresserat till till domarna Sven Hammerin och Glenn Boström, eller möjligen till tävlingsledningen. Artikel om en skadad Kristoffer Kranberg...
Dagens huvudnyhet är alltså... från och med nu ska alla spelare bedömas lika. Jag tror faktiskt att det inte finns ett enda lag eller spelare som inte har samma önskemål som AIK. Bakgrunden till AIK:s "notis" är en otrevlig händelse, en ansikts-skada på Kranberg.
Så här säger Uffe H och AIK:
Det är hårt och tufft och det gillar vi, kommenterar Ulf Hallstensson, huvudcoach i AIK. Det viktigaste är att domarna bedömer alla spelare lika. Det som är utvisning för AIK behöver också vara utvisning för Falun och det som är okej för Falun behöver också vara okej för AIK.

Märkligt nog så menar Thomas Brottman att domarparet Sven och Glenn bar svartgula kläder igår... det tolkade jag som att domarna gett AIK fördelar... men så var det tydligen inte då... eller? Enligt Patrik Jansson finns det anledning för diciplingruppen att titta närmare på saker som hände i matchen. 
Var det en armbågstackling alá Kranberg på Kranberg? Var det slagsmål? Var det så att AIK blev orättvist behandlade i måndags? (beror helt klart på vem man frågar)

Det är hårt och tufft och det gillar vi.
. säger Hallstensson och ja... det ska få vara hårt och tufft i innebandy. Men inte låter det så vettigt att armbågstacklingar tillåts låter tråkigt, inte ok... Innebandy är en sport som ger många småskador då den går fort och det är små marginaler.. Så måste det få vara också, det är hårt och tufft och det gillar vi.
...måste säga, hälsningen har gått fram... Från och med nu så kommer alla spelare att bedömas lika.... bra pressmeddelande... eller vad det nu var. Var jag inte lite ironisk nu?... eller kanske bara korkad då jag inte fick ihop den ovanligt dåkligt skrivna artikeln med något vettigt budskap.

Dagens skönaste kommentar av en som lägger av och jag försökte få honom att tänka i termerna PAUS...
Han sa: Nej, jag är inte sådan, är det slut, så är det. Paus är bara för amatörer. Jihde och c/o... (Då ska man komma ihåg att den här personen inte tagit något SM-guld eller glassat på i poängligor av olika slag).

Hur bra är Hermine Dahlerus? Alldeles för bra för att glömmas bort... vilken spelare och människa hon är. Hon skulle kunna få betydligt mer utrymme inom damelit och det skulle gynna alla.

Har Warberg verkligen en egen Egebrant/Kranberg i Henrik Olofsson, det sägs så (och hänvisar till pågående kvartsfinalserie)... och ordet är ju fritt.

Jag mår bra av att må bra idag!
...idag i min innebandyblogg.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Peter S

Helt underbart bloggat idag.

2010-03-17 @ 22:59:53
Postat av: Jihde läs:

Instämmer med NJihde:

"Kristoffer Kranberg ska inte behöva operera om hela käften utan att det renderar i någonting bara för att han själv går över gränsen väldigt ofta".

Forts: "I innebandyn får jag känslan över att domarna redan innan matchen har bestämt sig för att plocka "vissa" gubbar. Ungefär som personliga vendettor".



En fråga till dig Ingrid. Menar du att det är okey för att det är Koffe? I så fall blir jag mycket besviken och förvånad.

2010-03-18 @ 09:00:28
Postat av: Ingrid

Och jag instämmer med Jihde att de inte är ok med armbågstacklingar på NÅGON spelare.

2010-03-18 @ 09:55:34
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Ankan

Shit, jag har inte bloggat på ett år, beror på att jag blitt kär och galen, äntligen blev man vuxen, funderde bara lite om Uffe puffe, eller vad man kan kalla han för om han har nåt mellan knapparna, var vi på samma match, jag pratar om våran förbundskapten Ugglan Helge alias Ulf Hallstensson.



Jobbigt att inte ha fördel längre, Så här har alla vi andra i SSL, "Välkommen till planeten Jorden"

2010-03-21 @ 01:48:22

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg