->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Ingen resa... om innebandyns blåmärken

2010-03-09 @ 00:14:34
Innebandy: Det finns minst en mörk baksida av att ha kärlek och passion till en sport. Den mörka sidan kan stavas:  sparkad, bänkad, förlust, nedflyttning och så vidare
Det finns stunder då jag hatar den här sporten lika mycket som jag älskar den, de är i stunder då människor far illa...  Ja, jag vet... det är en del av spelet, men spelet gör ont. Ett blåmärke på banan är enklare att ta än de märken man får utanför ... om ni förstår bilden.
Det bästa är att inte älska alls, då slipper man blåmärken. Tack till alla er som är beredda att bära blåmärken... utan er som satsar er själ i sporten är den... INGENTING.
Sedan finns det människor som älskar sin spegelbild mer än bollen. (Tack för ingenting.)  Lag och spelare som stundom signalerar att de är större än själva sporten, de behövs säkert de med. Även om jag i min förvirrade lilla hjärna har svårt att se någon större nytta med dem... just nu. Alla behövs brukar jag säga, och jag säger till om jag ändrar mig.

Det blev ingen resa till för mig till  Hemavan. Tydligen så får man inte åka hem samma dag man fått en ny pacemaker... även om man är en hjälte... Operationen gick bra, skönt, är helt utmattad. Det vore en lögn att säga att detsamma (utmattad) gällde mannen som blivit opererad. Han ville ha pizza så fort han kom ner från operationen, (Där han bor ligger närmaste pizzeria fyra mil bort) pizza blev det... Han åt upp hela sin och halva min. Hade hoppats att han hade skulle sova här i natt men det ville inte sköterskan... observation. Taget!
Min hjälte har aldrig fattat det där med träning, men han har alltid varit mycket vältränad, För honom är det vedhuggning, snöskottning och annat fysiskt arbete som är träning. Jag minns när han satte in pacemakern för första gången, typ 2003... då rekommenderade doktorn "lättare motion" varvid hjälten gick upp på TAKET och skottade snö i tre timmar. Jag var sååååå arg på honom, han förstod verkligen inte varför. Lättare motion är lika med snöskottning....
Ang. Hemavan, liftarna har stått stilla idag p.g.a. storm, inte synd om mig alltså.

Hetast idag?
... att SIBF åkt på konferens till Bosön precis då slutspelet ska planeras. Folk kanske har rätt att vara upprörda men... min erfarenhet av "de där på förbundet" är att de kollar mail och ringer upp ÄVEN om de är på konferens. Värre saker kan hända än just en konferens... faktiskt. Det är ju inte som på 80-talet då kontorstid gällde till allt... på gott och ont.
Jag är inte uppdaterad i vilka lag som har panik med tider för slutspelet. Det kanske till och med är katastrof och skandal och pinsamt att förbundet har konferens just nu. Det kanske händer "bara i innebandy".  

Skannade cyber, har sett minst fem tips om hur kvartsfinal-serierna kommer att sluta. Jag säger bara... grattis IBK Dalen, ni har ingen press på er alls. Undrar vad Johan "Selle" Selander EGENTLIGEN tänker om Storvreta vs Dalen... han bloggar på unt och deras stafettblogg. From som ett lamm...

Himmel vad jag är trött på folk som berättar saker i förtroende och sedan säger "det här får du inte skriva"... (=lågt förtroende för den de ger förtroenden till???) Ingrid tips: Säg inte "saker" till folk ni inte litar på. 

Tänk att det finns lag som kan sparka en tränare utan att det hörs ett knyst i/på Sveriges enda och bästa innebandysajt. Annat var det på Anders Borgströms tid... Borgström som fyllde år i veckan... kommer alltid att saknas av mig. Till Borgström: Du ser, jag håller vad jag lovar. Grattis igen så här i efterskott. Och grattis säger jag också till två andra innebandypersonligheter som fyller år idag. Urban Karlsson och Curt Söderström. Tack för att ni finns!

Oj vad många besökare jag haft idag och ändå har jag inte skrivit om "något" som inte får nämnas vid namn:). Tack till alla er som följer bloggen och till alla er andra som inte läser sånt här skit.   
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: capello

hej, gott att det gick bra med operationen, skriv om allt....

2010-03-09 @ 01:29:02
URL: http://ehuscoaching.com/blog/
Postat av: Ingrid

Ja, det känns skönt att operationen gick bra.

Skriv om allt?

2010-03-09 @ 14:05:01
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Fick höra idag att Urban (läs Dalen) inte vill åka hit på onsdag eftersom Dalen hade två killar som jobbar på provanställning på nya jobb och inte vågar fråga/vill be/får ledigt...min fråga blir då om det är praxis i Umeå att jobba mån-tors och vara lediga fredagar? För om Fyrishov inte varit bokat så hade ju ursprungsschemat varit match fredag...och provanställda killarna lika provanställda då, eller? Dessutom blev det liv i luckan när det föreslogs att Dalen åker hit två gånger i rad för match 2 och 3, eftersom Dalen enligt uppgift hade satsat stort inför den 15/3 med arrangemang och så...gissar att Dalens förslag är match 1 och 2 i Umeå...vilket man måste le åt. Slutspelet är i antågande - underbart!

2010-03-09 @ 16:29:50
Postat av: Ingrid

@Cecilia. Som alltid trevligt att höra ifrån dig. På A svarar jag:

Ja vi provanställer bara spelare månd-torsd:)

På B svarar jag:

Det här är alldeles för krånligt för mig, jag brukar bara gå till hallen när det är match. Jag förutsätter att Dalen och Urban för sitt allra bästa för att lösa detta. De brukar de ju göra...

Håller tummana för både Vretas och Dalens skull att det fixar sig.

2010-03-09 @ 18:15:18
Postat av: Cecilia

Jodå, Dalen jobbar på en lösning, det förutsätter jag. Jag bara tar ut min frustration över att Caroline af Ugglas ska in i Fyrishov när vi tydligen har ett helt nybyggt hus i stan som ska vara avsett för musikarrangemang (det är tydligen för litet...för Caroline af Ugglas???!!!) Men som den rutinerade räv Urban är så gör han givetvis också allt som står i hans makt för att ge Dalen fördelar...kram på dig!

2010-03-09 @ 19:08:47
Postat av: Ingrid

@C Jag tar det enbart som en komplimang att du tar ut din frustration här:). Det finns vissa fördelar med att vara "outad":)







2010-03-09 @ 20:04:44
Postat av: Du vet vem

Kommer aldrig sluta ÄLSKA! Blåmärken tar jag mer än gärna för denna underbara sport!Tack för att du lyssna!

2010-03-09 @ 20:38:12
Postat av: Ingrid

Till Mr blåmärke: Fortsätt kämpa.

2010-03-09 @ 21:30:23

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg