->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Kriminellt och ingen Jihde mot TT

2010-03-19 @ 14:35:51
KVAL
Linköping vs Tyrösö Trollbäcken...
i media idag... Niklas Jihde (och så Hellgård så klart)... stjärnan som skall lyfta Linköping... bra publicitet, verkligen. Media verkar ha missat att han inte spelar i kvällens match mot TT. Almtuna vann ju mot Malmö i går och tvingade fram ett avgörande i kväll och matchen sänds i kanalen där "Division 1 spelaren" arbetar. 
Alltså... detta händer bara i innebandy... en spelare som avstår en match på grund av jobb... bara i innebandy, bara i innebandy. (Ironisk) Och TT som gått ut med att de ska möta Jihde... hoppas att de hittar någon annan att spela mot nu...

Lycka till Heda och lycka till TT. En bloggande Heda i SSL är aldrig fel...
Hur var det nu Aga, den ena stjärnan utan den andre....

SÄGER MER OM DEM...
Alltså ... jag var inne å en av kvälltidningarna...  tittar man på rubrikerna så kan man bara säga. Innebandyn är större än rubrikerna.. helt klart. Rubrikerna är INTE en värdemätare... 
"Magiskt Kim Nilsson" sa någon efter matchen "Karl-Johan Nilsson var världsklass" "AIK utklassade Falun"

Bilden nedan säger mer om media än om sporten. TA INTE ÅT ER, alla ni som vet vad innebandy handlar om.  Kvällstidningarna måste ha rubriker... och vi läser, sedan kan man ha mer eller mindre mycket yrkesstolthet.

EXPRESSEN
Jag läste Expressens och Anders Borgströms artikel om att Magnus Jäderlund fått erbjudande att träna Storvreta.. den artikeln skulle kunna ha sett ut på en mängd olika sätt. Men det var en BRA artikel... speglar kanske också journalistens inställning...  Hoppas på mer innebandyartiklar av Borgström.

MEDIA
Det finns många bra artiklar idag i media... mest skrivs det i Dalarna... och det händer ju också mycket där "succélaget" Kais Mora kvalar, Faluns damer spelar mot Balrog (Intervju med tuffa Melinda Folmertz)  och AIK:s utskåpning av Faluns herrar.  I Uppsala är det väldigt tyst... men så spelas ju ingen match idag.... Sedan tycker väl ingen utom Dalen att den kvartsfinalserien fortfarande är HET? Det är innebandy... 

KRIMINELLT  pratas det om på "slutspels-bloggen" ... krininellt är verkligen ett stark ord... 
om jag hade betalt för att skriva om innebandy på en slutspelsblogg så skulle jag sätta en ära i att göra det för att bli ihågkommen för något bra. Vore jag dessutom journalist skulle jag... En slutspelsblogg som enbart kommenterar sina egna framletade rubriker... bättre än så kan faktiskt Patrik Sjögren.  Inte kriminellt men inte heller hedersamt...
Slutspelsbloggen med AIK-anknytning hade väl staben på plats igår?
CREDD. Att jag inte längre läser på Eurosport är ett bra betyg till Patrik Sjögren, han gjorde många bra jobb där... märktes att han hade inside-info. Jag hänvisade ganska ofta till Eurosport på den tiden vill jag minnas... de var ofta före innebandymagazinet med nyheter. Det saknas inte hjärna alltså, men lite känsla... Sjögren kan sin sak och har öppen gata in till innebandyn iaf till AIK. Men "slutspelsbloggen" har fortfarande chansen... det har ju bara börjat...
Just som jag skrivit detta fick jag en länk... idag hade man tagit upp kvalet, och det på ett föredömligt sätt. Ni ser... lite tröga i starten, snart så levererar de...  

FREDAGSMYS
Ska bli kul att läsa vad de skriver efter kvällens besök i Tibblehallen... och slutspelsmatchen mellan Caperiotäby och Balrog. Har man en slutspelsblogg så går man väl på matcherna??? De kan ju ta med fredagsmyset chipsen dit... dipp kan jag se till att någon bjuder på.
Fredagsmys i Tibblehallen
... och fredagsmys -after work i Sparbankshallen... där satsar man verkligen på att det ska bli just ... fredagsmys. Kolla in Warbergs hemsida. Snyggt som vanligt...  Bult och Nede fredagsmyser...
Det blir ingen resa för oss till Varberg i vår... tiden räcker inte till, bland annat, Men en borta match i Warbergs semi kan det bli... alltså, klurigt va... Vet jag vilka de möter då?  

UMEÅ
Målmaskinen IKSU... spelar ikväll mot Örnsköldsvik.. 239 mål på 28 matcher och... Hur många blir det ikväll. Jag får hem mina barn lite oväntat ikväll... tiden är förbi då IKSU-spelarna var stora idoler för mina barn. Tänk vad det svänger... gissar att det inte blir något besök i IKSU-hallen ikväll. Mysa med familjen kommer nog att innebära något annat än IKSU vs Örnsköldsvik  Alltså fredagar och innebandy... inte min typ av mjukglass.

MAGGET
Sebastian Nurmi... han får ofta till det... undrar hur sugen Öhman varit att säga Ramsin... det är journalisterna som till stor del anger tonen. Daniel Ramsin blek.... ja-ja. Gissar att den tränaren inte röstade på Ramsin som årets målvakt i år, men det är nog många med mig som gör... skulle bli förvånad om Ramsin inte blir årets målvakt. Bra artiklar ett tag på Magget, alltså i söndags var det bara så kul att gå in och läsa... snacka om att höja sig till slutspelet:).  

SAXAT
Kristoffer Asp skriver på sin blogg:
Men ny matta, ny match och nya förutsättningar, hemma i FK-arena är de inte många lag som har tagit poäng av oss under 2010....
Jaja, det ser tufft ut men det är innebandy... bara innebandy och det är inte så bara. Alltså, det är något med Falun och AIK... matchen igår var obra på många sätt enligt folk på läkatren. Men grattis AIK... 2-1 nu...

TIDSBRIST?
Återkommer med en gästblogg av Stefan Edberg, om han hinner...  men han har lovat förr... känn ingen press Edberg. Men nu väntar ALLA...

Jag tycker att det är mera intressant med människor än innebandy...  mycket mer!
Fredagsmys har tidigare inneburit sällskapsspel här hemma... saknar den tiden. Till ärret: Kämpa!
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: mister micke

Ja vad skulle TT spela mot kan man fråga sig. Linköping utan Jihde-TT 9-0. Förresten eftersom du är från Umeå så måste man bara fråga vad du tror angående allsvenska kvalet Team Thorengruppen-Sandåkern. Har sett Sandåkern själv en gång i Norra ettan iår när dem kom och mötte IBK Handen.

2010-03-20 @ 00:04:17
URL: http://mistermicke1988.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Hej Micke

Jag var ironisk om TT och Jihde, TT hade en ganska kul rubrik på sin sida som jag tänkte på när jag skrev. En ordentlig käftsmäll fick TT, helt klart.

Ang. kvalet så tror jag på Thorengruppen.

Ha det gott!

2010-03-20 @ 13:30:25
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg