->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Kvartsfinaler, gäster och 1-0 i matcher

2010-03-13 @ 21:33:24
Fick gäster igår... inte helt planerat. Just dessa vänner gillar inte innebandy, eller jag menar GJORDE inte. (På TV, Caperiotäby vs Balrog...)  När gästerna gick hem kunde de ALLT om spelarna i de båda lagen:).  Att de sedan gick hem tidigt an väl inte ha berott på värdinnan? :)-. Allvarligt, att se innebandy då man har gäster funkar bara om gästerna...har det där tränade ögat. Men det var intressant på något sätt. Hade tänkt se reprisen på nätet idag men det har varit fullt upp...  Skön kommentar från soffan igår: Känns som det finns kärlek i det vita laget... 
Att se innebandy kräver faktiskt en del av tittaren.. det går ju så fort. Fort gick det i IKSU-hallen... vilka siffror 17-2. Gråter inte för att jag missade matchen.... Idag får man gratulera IKSU. Balrog, Rönnby, Endre, AIK och Caperiotäby. 1-0 i matcher... 
 
TV:n är kapad...
Just nu sitter resten av min "moderna familj" och ser på sjungtävligen på TV...  inte min typ av mjukglass. 14-åringen sitter med framför TV:n... det skulle han aldrig göra om det inte vore för att han älskar att vara med VP och hans barn. Vilken tur att det är så... 14-åringen har LAN:at i natt... är rätt mör, jag har bestämt mig för att INTE fråga när de gick och la sig... (är impad av mig själv att jag kan hålla mig)

UMEÅ CITY
Lars Bergström lämnar Umeå City... stor förlust enligt mig. Lasse står för mer än rutin, han står för mer än försvar.. Han är lite av Citys hjärta.
Så här skrev jag om Lasse förra våren i en krönika.
"Lagkapten Lars Bergström, är viktig. Där har ni veteranen, klippan som tillför lugn. Har en känsla av hans beslut att fortsätta höjde lagets moral. Han och flera andra har satt en ära i att få laget tillbaka på innebandykartan".
I dagens VF skriver man "Bergström har gjort tre säsongen i City" ::. Mm, tre säsongen den HÄR gången. Tack för allt Lasse.
VF berättar att Daniel Pettersson lämnar, han tar paus från innebandyn enligt uppgift. Trist, han som nyss kommit tillbaka från skadan... Motivationen har minskat och familjen prioriterat... det finns inget att säga om det. Livet förändras när barnen kommer...  
Undrar vart Mikael Zingmark hamnar? Han vill spela innebandy och gärna i City men skall göra sitt examensjobb och vet inte vart han kommer att göra det... "Svårt när man inte lever på innebandyn" säger han. Förvisso... gissar att det finns ett och annat lag som kan tänka sig att ta emot Zingmark om han bestämmer sig för flytt.
Nu har Umeå City klarat kontraktet, frågan är hur laget kommer att se ut nästa säsong.. de gamla rävarna börjar känna av sina kroppar också. Att City kommer att lämna sin plats i SSL öppen och gå ihop med IBK Dalen... Hur var det nu med det egentligen? 

HEMMA HOS OSS...
Det här med att vara förälder:  Jag försöker vara en bra vuxen.. men jag missade den där kursen som alla lyckade föräldrar verkar ha gått. Jag gör så gott jag kan... och just nu är de bästa jag kan göra att släppa taget lite... ge honom chansen att vara tonåring. "Du kan alltid ringa mig. Jag kommer och hämtar dig när som helst på dygnet oavsett var du är eller vad du gjort" ... har jag sagt till barnen. 
Så sa min mamma också, jag gjorde aldrig några dumheter... men det var tryggt att veta.  Hoppas 14-åringen också känner så. Förra veckan sa han när vi bråkade "det där var oerhört o-vuxet sagt"... aj aj...  Så det kan gå...

Ja, jag skall göra en lista på bloggar jag läser... en annan dag.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg