->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Hyvärinen till Pixbo... eller så inte

2010-03-04 @ 10:31:36
Har det brunnit? Skulle Pixbo vara ett mer intressant lag för meriterade spelare än Caperiotäby... eller för den delen AIK? Magget kommer alltid att väcka känslor, tur det... annars kan de lika gärna lägga ner. Magnus Fredrikssons krönika är ett exempel då han uppmuntrar till "feedback".   
Hur tänkte han nu? Gratis är gott och Fredriksson agerar PR-man åt Caperiotäby.. ursäkta jag menar självklart Pixbo.  
Kan han på fullt allvar mena att en av världens bästa spelare nämligen Rickie Hyvärinen skulle ta NÄSTA steg genom att gå till Pixbo? Caperiotäby har idag ligans mest intressanta lag... att gå till Pixbo skulle väl knappast vara att byta upp sig? Som jag skrev här om dagen har "Totti" tagit flera steg framåt där han är nu, han leder poängligan, han var i högsta grad inblandad då Finland tog VM-guld. Just nu leder CT serien...

"Om Caperiotäby lyckas i SM- slutspelet tror jag att det kan hända mycket i den föreningen. (SÅ KAN DET MYCKET VÄL VARA MED...)
Det kan vara Pixbos stora lycka. De borde gå ”all in” på Rickie Hyvärinen". UNDRAR VAD SOM MENAS MED ALL IN...
För att ta det där sista steget i karriären kan en flytt till västkusten vara det perfekta valet. AHA, SÅ TOTTI SKULLE HA STÖRRE CHANS AT UTVECKLAS I PIXBO ÄN I DEN KLUBB HAN ÄR IDAG? ELLER ÄR DET MÖJLIGEN ETT PROFFSKONTRAKT SOM FREDRIKSSON TÄNKER PÅ?
Av bara farten borde Pixbo även knyta till sig Rasmus Sundstedt. JUST DET JA, SUNDSTEDT... ALLA HAR VÄL HÖRT ATT HAN ÄR PÅ VÄG TILL GÖTEBORG, ELLER?

Fredriksson skriver om Pixbo: "De behöver målskyttar och en riktig förstafemma i klass med Warberg, Caperiotäby, Storvreta och AIK. De är långt ifrån där idag".
SÅ ÄR DET SÄKERT... MEN HYVÄRINEN OCH SUNDSTEDT?

Undrar vad Fredriksson drömde sedan? Om "Totti" spelar i Mölnlycke nästa säsong skall jag sponsra deras matchställ... under förutsättning att  det med stora bokstäver tar med texten "Ingrid i Umeå" på Hyvärinens och övriga spelares tröjor.
Om man skall skriva en krönika för att röra om i grytan så kanske spekulationerna skall vara lite mer... "troliga". Det här inga spelarrykten... det liknar mer en reklamkampanj... beställd eller inte. Visserligen är Vidar en duktig coach...
Vidare om AIK... Fredriksson: "AIK tror jag, för första gången på många år, ändå får svårt att värva några supernamn".
Varför skulle AIK inte kunna värva stjärnor? Varför skulle Pixbo vara ett bättre alternativ för ligans giganter?
Jag skulle säga.. det är lika troligt iofs att Mika Kohonen hamnar i AIK som att Hyvärinen väljer att "ta sista steget" och byter upp sig till Pixbo. (oj, det blev en konstig jämförelse, jag skulle ha tagit ngt annat exempel) 
 
Undrar om det är tillåtet att tycka till om innebandymagazinet? Nåja...det "värsta" har redan hänt... Mr Magget tog utan förvarning bort mig som vän på FB i höstas... Efter några nätters vakande bestämde jag mig... han skall inte få vinna kriget, han bestämmer inte över mig. Jag är vän med vem jag vill, jag är vän med Fredriksson även i fortsättningen. Till Fredriksson: Du vann idag... jag blev så himla inspirerad att skriva detta inlägg. Fortsätt kämpa!

Det går inte att blunda för det längre, Ö-vik kommer inte att få kvala... de åker ner i Division 2. Det kommer inte som någon överraskning men det hade en liten chans... I helgen mötte de Gävle, som förlorades med  2-12. Hade varit en jätteskräll om de tagit tre pinnar. Det känns fel, sorgligt och... att Ö-vik ska spela i Division 1 eller högre... Men å andra sidan har de varit nära att åka ur ettan flera gånger. Jag hoppas att man i Division 2 kan bygga ett lag som så småningom tar sig till toppen.. Många minns... VK-Rasket... i högsta ligan.

Börjar jobba om 45 minuter.
Igår hade jag en tung dag... idag känns det bättre sedan jag:
1. Tyckt synd om mig själv en lång stund. 2. Gått med håven och fått bekräftelse. 3. Tagit mig själv på allt för stort allvar.  4. Haft dåligt samvete fast jag inte gjort något fel. 5. Sovit
FMA = fel mental attityd... För oss som vill vara oss själva för en stund:).  

Dagens ordspråk: Man ska inte ha dåligt samvete om man inte gjort något fel.

Har haft besök på bloggen... det kanske märks... det är en som har lekt med designen. Skön tjej, modig och ... ja, jag skall (och har redan) rättat till alla taggar hon missat stänga och en massa knasiga koder. Har beställt en riktig läsvänlig design... men ni kanske känner till typen... Mycket snack och lite design. Nu får det se ut så här ett tag... hör av er om det inte går att läsa det jag skriver. Alltså... p.g.a designen.
Hinner inte korra... sorry.  
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Gittan

Tänk att jag reagerade likadant när jag läste! Varför vill alla till Pixbo helt plötsligt? Organiserad och seriös klubb visst, trevliga människor där visst, men sportsligt är det värre just nu. Reklamkampanj ja visst :)

2010-03-04 @ 11:08:10
Postat av: Anonym

Vilken bra journalistik.

2010-03-04 @ 22:06:26
Postat av: Ingrid

Gittan: Rörande överens:).

Anonym: Ja, kanske det (?)

2010-03-04 @ 23:22:06
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Orminge till supereliten!

Jag vet faktiskt inte vad Mr Innebandymagasinet pratar om, Rickie lämnar inte förorten för "Glenn-borg" Vad finns det att hämta där mer en hyfsade innebandystickor?!



Ur Fredrikssons krönika:

" Om Caperiotäby lyckas i SM-slutspelet tror jag att det kan hända mycket i den föreningen. Det kan vara Pixbos stora lycka. De borde gå ”all in” på Rickie Hyvärinen.



För att ta det där sista steget i karriären kan en flytt till västkusten vara det en intressant utmaning med ny stad och kanske möjlighet att tjäna lite pengar. Av bara farten borde Pixbo även knyta till sig Rasmus Sundstedt.



De behöver målskyttar och en riktig förstafemma i klass med Warberg, Caperiotäby, Storvreta och AIK. De är långt ifrån där idag."



Nä, det blir ingen flytt för Rickie, tack för mig!

2010-03-05 @ 23:48:24
Postat av: David

Jag tror han kommer gå till Linköping om de går upp, kom ihåg vart du hörde det först.

2010-03-07 @ 21:09:24

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg