->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Packaléns comeback och kärlek

2010-11-03 @ 12:14:42
Mika Packalén är tillbaka i cyber, som bloggare. Ser fram emot läsningen... och lite nytt i bloggvärlden. Mika skriver på uppdrag av sig själv...
Kan inte låta bli att tänka på SKOR. Packalén är  den enda person som jag fixat akutskor åt.., han skulle inte ha dem själv men.... Ett roligt minne... slängde mig i en taxi, åkte förbi sportaffären och sedan till en arena... i sista sekunden innan lineup. Kompenserade nog att jag i en året innan viftade till en prataplast-öl och han fick en del på sina skor. Det där med Umeå och skor...


TV-MATCH. Kärlek och hosta går inte att dölja. Bra det... finns väl inga människor i världen som ser så fåniga ut som när de försöker hålla inne hostningar. Conny Vesterlunds kärlek till laget kom fram väldigt mycket i TV-matchen. Inte så opartiskt kanske men ändå... hellre glädje än likgiltighet i TV.
Kim Nilsson skall tydligen avgöra VM...   
Starkt av (får jag skriva namnet) det lag som vann... faktiskt vann, detta med tanke på hemmalagets insats. Respekt till båda lagen... FCH är på "G". Lossnar det nu? 
Aj, aj, aj... nästa match är visst mot Umeå City.  

Omgång 7 är över... fick ihop 23 poäng på min "drömfemman". Ny omgång, nya tag.  


Det blev tydligen inte bra inlägget jag skrev i måndags... INNAN en spelare skadades i TV-matchen... Skamligt av mig att skriva att K-J förra året filmade till sig frislag, när han sedan fick en skada. Sändare och mottagare... Skall man skratta eller gråta? Finns det en klubb som inte får nämnas vid namn...  Lord Voldemort.
En sak till... Stenberg är tydligen alls ingen filmare. Oj, förlåt då. Då hade jag nog fel även om Ackevi.  

Blev tipsad att en av aikfruarna hade skrivit om mig och min blogg... brukar vänta tills jag känner mig på humör för att läsa. Det är lite märkligt att läsa om sig själv... lite, "hon som inte får nämnas vid namn". "Samma person som" "en bloggare"... Harry Potter-varning på mig. Lord Voldemort?
Nåja, det här inlägget handlade om att göra skillnad på sak och person och... att bakom mina tangenter verkar det trots allt finnas det trots allt en sund människa. Något i min blogg hade fått personen att tro att hon trots mina inlägg skulle kunna respektera mig om vi sågs i ett annat sammanhang Så trevligt med lite värme i cyber... 


Har i tre månader haft Nordströms "innebandylegender- frågor" i min dator... Varför är det så svårt att skriva om sig själv? Kanske för att jag inte ser mig som en innebandy-legend... Tack för ditt tålamod VB Nordström.

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg