->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Storvreta bäst i Sverige, Sirius bäst i stan

2010-10-02 @ 13:37:09
LÖRDAG. Dagen fick en mardrömstart... trodde det var söndag. Att familjen försovit sig och därmed missar cupen. Panik... Sprang nerför trappan, satte på datorn (för att se om hon skulle hinna till match nr 2) och medan både den och jag vaknade gick det upp för mig... Det är lördag. Ingé kul att vakna med maxpuls... 97:an ställer alltid två väckarklockor när det vankas match. Vad drömde jag egentligen?

Nåja, nu känns det som jag fått en bonusdag på något vis. Inget "ont" som inte har något gott med sig.

FREDAG. Det blev en konstig kväll igår, fredagsmys? Jobb, filmkväll med kompisar, träning, teaterbesök och...  95:an "åt hos farmor för att det gick snabbare"... Alla hade planer utom jag... ja förutom att se till att det fanns mat för hungriga.  Blev ändå en trevlig kväll... oväntat besök och en helt ny bekantskap i Ardbeg Uigeadail, trevligt.

UPPSALA. Följde gårdagens derby i Uppsala via webben (eftersom jag inte ser sjungprogram på TV). Tack unt.se (länk till direktrapporten) för möjligheten. Uppsala nya tidning fick många nya besökare och massor med beröm på FB.  Unt, bäst i Sverige? 

Hur som helst, Sirius är just nu "bäst i stan". En ny banner dök upp på deras hemsida, undrar hur länge den varit klar "ifall om att". Stort grattis Sirius! "Bara en kan vara bäst i stan"
  
SLUTSATSER. Ibland vet man inte vad skall man svara... Vem vill krossa ett ungt Cityhjärtat? Vad sägs om: "Men shit Ingrid, Sirius loosa mot City och vann mot Storvreta som vann i Globen. Är City bäst i Sverige då?"
Inte så konstigt tänkt egentligen...som någon sa "kul ekvation", eller hur? .

Just nu är i allafall Dalen bäst i Umeå, det lär visa sig på måndag om City som enligt 8-åringen är "bättre än de Svenska mästarna" också är bäst i stan *ler*. Derby på måndag.

Undrar om inte Storvreta hade Umeå City emot sig igår, förlusten för Sirius mot City sved. City gjorde det bra i den matchen, trots att folk försöker få det till att man vann för att Sirius var dåliga. 
Tack Mattias Samuelsson som är sportslig nog att ge Sirius credd, så talar bara en riktig stjärna. Finns en och annan som skulle behöva snyta och kamma sig bland innebandy-giganterna. Skönt att Mattias är en av dem som representerar Sverige, ett föredöme idag.   
 
TALANG. 17 år... Tobias Steineck fick förtroendet i målet igår...  keeper i derbyt mot Svenska mästarna, stort! Han räddade väl två av tre straffar mot Falun i Prag = final. Såg honom spela i Umeå i söndags (hans SSL-debut)... sista perioden, kan bli riktigt intressant att följa honom. Länk till expressen om Steineck.     

HELG. Har nyss avnjutit ägg och bacon med familjen... en lång mysig helgfrukost (fast mitt i dagen numera). Idag är alla hel-lediga. Ovanligt men nice. Klubbor och träningskläder på golvet i hallen, U2 på högsta volym, en spelar piano... Älskar mitt liv (ej ironisk). Verkar inte som det blir något besök i Gammliahallen för mig idag. Med det utbud vi har får man prioritera.  
 
Imorgon laddar IKSU för Europacupen med match mot Pixbo.  

Middagsgäster ikväll, måste vi äta Taco? Tydligen... och jag skall till och med ta fram köttkvarnen (tömmer frysen inför oktoberjakten)

Just det, ja min blogg har legat nere sedan igår... och det beror INTE på mig.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Peter

Så den Ardbeg hittade hem till dig också :) Den är suverän, en sån ska man jämt ha hemma.

2010-10-03 @ 19:34:19
URL: http://petersbloggerier.wordpress.com
Postat av: capello

Dalen bäst i världen kanske, men definitivt i stan ...

Snygg klöcka uppe i hörnet... :-)

2010-10-05 @ 01:33:35
URL: http://capello.nu/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg