->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Falun slet och vann... Vreta kommer

2010-10-27 @ 14:58:52

En tonåring i kris behöver ett tillfälligt hem, bara några veckor... Brottningskamp inne i mig...
Vad slags människa är man om man säger nej? Är det inte som att blunda om man ser att någon håller på att drunkna? Ringde tillbaka och sa "Jag säger nej, den här gången. Men en annan gång kanske"...
Och till svar fick jag "Det behöver du inte ha dåligt samvete för, kom ihåg det".

Gissar att det hördes på min röst... hur liten jag kände mig. Att nej:et KÄNDES. Hade jag sagt ja hade det varit av fel orsak... det hade blivit fel mot alla. Det om något hade varit ansvarslöst... Den här gången passade det inte, det kommer med all säkerhet fler frågor... Man skall bara ha dåligt samvete om man gjort fel... lätt att säga.


INNEBANDYBLOGG. Det var länge sedan jag skrev nu... det vill sig inte riktigt. Fingrarna lyder inte hjärna, så måste det få vara ibland. Inläggen har inte gått att publicera heller... tog det som ett tecken *ler*

TV-MATCH. Falun slet lite hårdare än Storvreta, spelade med hjärtat och vann därför. Stort grattis IBF Falun.
Det är helt enkelt kris i Storvreta... det säger Skoglund. Är det så? Jag tror inte att Vreta behöver sparka någon för att börja vinna matcher... Bara att hitta glädjen... och den finns där.
Som Mika Kohonen brukar säga: "Man ska älska det man gör, och ha roligt". Tror de vänder nu... 

KROCK. På söndag... elitserien och SSL ger match samtidigt. IKSU vs Huddinge och Dalen vs Caperiotäby. Samma tid, samma dag men olika hallar. Det kanske inte gick att fixa på något annat sätt... i en stad som Umeå går folk på varandras matcher..

Skrev i måndags:
Rehabträning i AIK...  Stark gjort att kämpa sig tillbaka. En liten notering bara...
"Norman var borta i två år och körde rehabträning i osannolika 17.616 timmar innan han på söndagskvällen kunde spela match igen". (citat aik.se)
Ja, osannolika timmar. Vad säger älskarsiffrormannen Klas Pettersson om detta... Hur många timmar är det på två år? 

Har försökt skriva ett inlägg om OFFENSIV eller DEFENSIV innebandy...
Tror ni inte "debatten" handlar om ROLIG eller TRÅKIG? ALLA LAG spelar väl offesnsivt när de kan? ALLA lag vill väl spela defensivt bra? Varför benämna begreppen som positiva eller negativa.
Får se om lusten faller på... och det blir en text i ämnet.

Ja, jag såg matchen mellan City och Mullsjö... och City får vara tacksamma att de redde upp det till slut. Grattis Mullsjö till poäng, rättvist.

Min "Drömfemman" går inget vidare... Sämsta omgången hittils. 11 poäng... (MV patrik Jansson, F: Patrik Hagberg, Patrik Stenley, Daniel Calebsson. B: Eric Björk och Mathias "Bult" Larsson) Hade räknat med fler poäng. Vem vill slå mig i nästa omgång? *ler* Skicka meddelande mer er trupp, lägg till kommentar eller gå med i serien.  Omgång 7 (länk till min serie som startar omgång 7)... Får se om jag hinner plocka ut en... egen.

... ser ut som följer.
30 Oct Balrog vs Umeå City ,31 Oct Dalen vs Caperiotäby ,31 Oct Falun vs Pixbo ,31 Oct Linköping vs Warberg
31 Oct Hide-a-lite Mullsjö vs Storvreta , 01 Nov Sirius vs Mora , 01 Nov Helsingborg vs AIK
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Daniel

Du gör mig stolt över att vara människa. Många tänker inte ens tanken att hjälpa de som behöver. Ta hand om dig.

2010-10-27 @ 16:49:49
Postat av: Micke

Det är väl en si så där 17520 timmar på två år. Bra gjort av Ricard Norman att komma tillbaka, ingen snack. Han kanske bodde på gymmet? 17 616 timmar, ett gott skratt bjöd innebandymagazinet på med det felcitatet.

2010-10-28 @ 09:22:54
Postat av: Cicciilias Innebandyblogg

Hej! Ja förra omgången var bedrövlig! Haha! Har lag till mig i din serie, hoppas det går bättre denna gång! Mm, hade gärna åkt upp och tittat på matchen, kommer nog bli riktigt spännande! Ha det bra!

2010-10-28 @ 23:29:38
URL: http://cicciilia.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg