->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Fischer om små spelare och stora människor

2010-10-13 @ 00:36:14

Det är inte okey att hota, verkligen inte. Inte att slå bollar på motståndarna när de inte är match... Är det som Peter Fischerström skriver så... inte okey Täby.
 
Men är det okey att håna? Hederskod... finns det ingen sådan?

Visst... jag skulle också ogilla om små ickemänniskor (ickespelare) utan speltid gör ett boxplaymål... Men räcker det för att en landslagsman skall sjunka så djupt att håna?

Borde man inte förväntas snyta sig och kamma sig efter en si så där... 96 landskamper.  Uppträda som en man och stjärna, både för sitt eget klubbmärke och för de Svenska färgerna. 

Är det verkligen okey att insinuera på att någon haft en **taskig uppväxt bara för att man råkar ha en lärartjänst. Utbildning förpliktigar (**Uppdaterar: angående kommentar hos/av landslagstjärnan)

Nä... ibland tycker jag nog att människor ska ta chansen att visa att de är stora på insidan.

Om man är stor behöver man inte slå på de som är små, inte på de stora heller. Om man är stor alltså. Sedan kan även stora människor göra fel... det är mänskligt.

Finns nog bara en sak, att kasta sig sig på luren och be Mr Johansson om ursäkt och visa sig stor på insidan.
Men vem är jag att bestämma? Jag är en människa ja... (Freda)

Fischer - en femma i betyg för en himla massa saker men inte för det här.

(Uppdaterar torsdag; Att be om ursäkt för att ha blivit hotad... så kan man tolka mitt inlägg. Låter helt korkat ju.... Men... jag menar. OM man blir hotad polisanmäl, istället för att hänga ut spelare. Var större liksom... om man är stor.)


©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Selle

"Betygen är verkligen kul och jag vill verkligen hylla dem, problemet är bara att de som läser dem kan tro att de speglar verkligheten." Skriver landslagsstjärnan i sin blogg.



Tänk om man skulle tro att det som han skriver i sin blogg speglar verkligheten, det vore ju inte bra. Det är ju bara vad en människa tycker subjektivt.



Jag tycker inte att det är något att göra en höna av men att karln skriver det där inlägget känns lite som årets "kasta inte sten i glashus"-utmärkelse äntligen fått en vinnare.



Jag vill inte på något sätt försvara att någon gör "dumheter" som att skjuta innebandybollar på motståndarlaget när klockan inte går och definitivt inte hota någon med spö. Bara så att det framgår klart och tydligt.



Tänk om innebandyn varit lite större så att "riktiga" tidningar skulle skriva om sporten. Där kan vi komma och snacka om att det skulle bli jobbigt med alla felciteringar och påhittade historier som "de stora grabbarna" råkar ut för.



Nej, snyt dig Fischer och gör det du kan istället för att peka på andra.



Jag gillar att han hyllar CT i början.

2010-10-13 @ 01:23:01
Postat av: Mattias

Hyllningarna Peter Fischerström får är riktiga påhopp. Hur kan man vara så kall?

2010-10-13 @ 01:55:21
Postat av: Kungen

Fischers sågningar av betygen känns aningen passé. Visa istället respekt för betygsättarna. De gör ett jobb de också, precis som för ficher så blir det nå´n indianare ibland. Hans sätt att vara ironisk och sarkastisk hör inte hemma i en blogg av sveriges och kanske världens bästa back genom tiderna. Om alla stjärnor eller spelare skulle ha en blogg och använda den till pajkastning efter varje förlust skulle det bli sandlåda i hela SSL. Hoppas AIK och landslaget tar avstånd från hans oproffsiga sätt att agera.



2010-10-13 @ 09:23:39
Postat av: Nicklas

Jag blir besviken Ingrid att du försvarar de som hotar att spräcka ögonbryn. Lågt!!!!!!!Rensa ut sådant istället.

Sedan "kungen", Det är klart att AIK inte ställer sig bakom Fischerströms ord. Det är hans privata blogg där får han skriva vad han vill.

2010-10-13 @ 09:35:58
Postat av: Fischer

Med den rubriken var jag tvungen att läsa.



Nej Ingrid håna är inte ok, i alla fall sällan ok. Kul att du väljer den tolkningen dock och tycks uppröras mer av att jag hånat en spelare än att han hotat att misshandla mig.



Selle jag förstår inte riktigt vilket glashus du menar. Det att jag själv beter mig som ett svin och inte borde peka på andra, eller det att jag tror att det jag skriver läses som absolut sanning. Personligen tycker jag inget av dem stämmer, men det är ju bara min subjektiva bedömning...



Jag tar dock gladeligen emot alla utmärkelser jag kan få.



Hans majestät Konungen: Visst är betygsdiskussionen passé, jag håller med. Jag har tänkt att hålla mig undan från den. Varför kan man inte vara sarkastisk? Du kallar dig själv "kungen" med viss ironi antar jag, jag utgår ifrån att det inte är herr Bernadotte som skriver. Jag tycker inte jag har sysslat med "pajkastning efter varje förlust",snarare någon form av personlig vendetta, faktiskt ännu mer oproffsigt.



I övrigt tackar jag för ord som "stjärna" och "världens bästa" och väljer att tolka dem utan ironi.

2010-10-13 @ 11:12:17
Postat av: Ingrid

Fischer: Det är bara att beklaga att du uppfattar som jag blir mer upprörd av hån kontra hot. Vilket misslyckande från min sida.



Våld och hot är aldrig okey.



Polisanmäl hot så kan matcherna göras upp på banan där stora och små spelare får göra upp som män.



2010-10-13 @ 11:50:16
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Selle

>> Fischer:



Det jag menar med glashus är att AIK gärna spelar en bit över gränsen och mig veterligen har det delats ut ett och annat hot från det gulsvarta hållet genom åren. Jag beskyller inte dig för att vara den värsta kålsuparen, långt ifrån. Däremot spelar, och har det spelat, några andra i getingarnas färger som i det här fallet får stå för glashuset.



Må den utan synd kasta den första stenen som någon snubbe sa en gång.



Återigen så vill jag förtydliga att jag inte försvarar hot om våld eller annat skit.

2010-10-13 @ 14:06:05
Postat av: Anonym

Tänkvärt Ingrid men Fischer är king. En bra människa.

2010-10-13 @ 16:32:44
Postat av: Bosse

Mycket märkligt har man läst på nätet men det här närmar sig någon form av all time low. Att föreslå att den som blir hotad ska be den som hotar om ursäkt...Straaange, som inspektör Closeau skulle ha sagt.

2010-10-13 @ 20:02:47
Postat av: Ingrid

Har inte skrivit att Fischer inte skulle vara en bra människa. Tvivlar inte på det.

Bosse: Håller med dig... om man säger det som du gör nu.

2010-10-13 @ 20:29:52
Postat av: hm

det finns alltid två sidor av myntet,bra Ingrid att du lyfter fram den sidan,jag läste själv fischers blogg,helt klart hör inte hot hemma i vår idrott,dock så borde inte fischerström hänga ut en spelare å kalla honom för ditt å datt + att personen har haft en dålig uppväxt! Saker händer på planen speciellt i ett så hett derby,men att blogga efteråt om personliga saker bör man nog inte göra som landslagsback elr för den delen vem som,tack för mig,innebandy e king

2010-10-14 @ 08:21:27
Postat av: Lillebror

Vad var egentligen "hotet" som alla pratar om som fick Fischerström att bli så upprörd att han skrev i sin blogg om det?



Fischer råkade olyckligtvis slå klubban i ansiktet på två motståndare, på den ena sprack ögonbrynet med sjukhusbesök som resultat, den andra blev mest groggy. Fischer bad inte direkt om ursäkt för det inträffade varför det kanske i stridens hetta upppfattades som att det var avsiktligt. Johanssons ord: "Akta ögonbrynet i Tibble" är en mycket olämplig kommentar men i ett hett derby något som sällan brukar få en erfaren spelare att känna direkt fruktan. Men å andra sidan för jävligt om en respekterad spelare som Fischerström ska behöva må dåligt över det inträffade.



Att skriva som han gör i sin blogg är upp till honom, men det är oftast bättre att lösa oegentligheter mellan fyra ögon, mellan berörda parter. Det finns, trots allt, en stor respekt mellan de flesta spelarna i SSL och inte minst i Täby för Peter Fischerström.



Kan ju vara så också att den gode Fischer tycker att det är kul att skapa lite retsam derbystämning även i sin blogg, precis som den som skjuter en boll på någon? Olika verktyg dock. Alla har inte en blogg :-)

2010-10-14 @ 15:13:26
Postat av: storebror

Men oj, skjuts det bollar på varandra? Usch!

2010-10-14 @ 16:05:20
Postat av: Limmet

Hade lite att göra Ingrid så jag skrev några rader i ditt kommentarsfält. Kalla det en dikt eller strof eller bara ord.



Ha en skön kväll och Heja Modo! :)



"Ja, det är verkligen jättehemskt att någon skjuter bollar på en innan match eller står upp för en lagkompis och säger ett och annat i stridens hetta.



Oj, där dog det en till av svält i Afrika.



Skitsamma här haglar det bollar. Hjälp, någon som sa något i stridens hetta också. Detta är ju verkligen infernaliskt och verkligen jättejätte hemskt.



Oj, där dog det en till av svält.



Attans jag får bollar på mig. Aj det gör ont. Jag gråter.



En tredje dör av svält i Afrika och AIK:s lagkapten gnäller över några jävla bollar. What the fuck is going on!?"



2010-10-14 @ 19:19:49
Postat av: Niklas

Limmet:

Det är klart att alla borde skriva om svält och fattigdom istället för att blogga om innebandy i en innebandyblogg. Eftersom du bevisligen inte har så bra koll så kan jag informera dig att barn dör i Afrika oavsett om vi diskuterar osportsligheter från bänknötande Täbyspelare eller inte.

Om du vill ägna dig åt djupare diskussioner om politik så har säkert Amnisty en blogg som du kan läsa.



Fischer: fortsätt som du börjat och bry dig inte om de som inte riktigt förstår.



Ojoj ett till barn i Täby vill ha page

2010-10-27 @ 19:15:28
Postat av: Limmet

No shit Sherlock. Annars då!? Bilen går bra?

2010-10-27 @ 22:50:26

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg