->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Hallstensson talar ut o webb-tv

2011-01-05 @ 16:14:22

INNEBANDY. Ikväll borde vi ha fått chansen... att se Pixbos hemmamatcher i webb-tv. Varför denna tröghet? Är det SEI eller SIBF som äger frågan? På önskelistan 2011, möjlighet att följa fler matcher... då på webben. AIK vs Falun idag kl 19... tänk om man kunnat följa den på nätet. Nu får man iofs bra uppdatering på everysport, (aik) just i den matchen. Men bilder... mer än 1000 ord.

På tal om webben, IDA funkar utmärkt just nu. Härligt.

Det bästa med TV-matchen: Jag log inombords när jag hörde en omtyckt röst från speakerbåset.  Jag vet att detta gladde många, både på banan och utanför. Fortsätt kämpa!

Angående profiler i TV. Här kan man ha olika infallsvinklar. Så här tänker jag. Det är viktigt att släppa fram innebandystjärnorna, nu när vi inte har Jihde så måste vi hjälpas åt att lyfta fram våra stjärnor. Profilera gör man inte genom att släppa fram alla i media. Jag tror SEI har jobbat med frågan i samtal med TV4. Vilka spelare vill vi skall vara innebandyns ansikte utåt? Det är ett gemensamt ansvar... media, lagen och så vidare. Vad vill vi ha? En grå massa? Profiler? 


Landslagets mediastrategi före och efter Innebandy-VM skulle jag gärna förstå. Vem har utarbetat den? Någon på förbundet eller en konsult? Vilka direktiv har förbundskaptenerna fått? *förvirrad*. Här har man lite att jobba med!

Dagens rubrik: Alltså jag önskar att jag fick publicera "Hallstensson/matchcoachen talar ut" intervjun/krönikan här hos mig. En under-huden-intervju med Ulf Hallstensson som får alldeles för lite tid i etern. Detta gäller främst i sin roll som matchcoach i landslaget. Nu vet jag inte vad man menar med coach i landslaget...  I serien är det ju coachen som tar ut laget och ser till att skapa den matchbild man vill ha, alternativt se till att förstöra den matchbild som motståndarna vill ha. (Bra innebandy-snack där Ingrid)

Jag skulle vilja se och höra mer av Ulf. Rollen som matchcoach, hur det är att ha två roller (en roll i taget). Ge honom chansen att säga "när jag är med landslaget skiter jag i AIK. Landslaget och AIK är olika saker"
Uttalanden som kanske inte behövs i blågult, alla vet att han inte favoriserar sina egna spelare. Men efter allt snack om dubbla stolar...  Jag skulle önska att han fick chansen att komma ur garderoben.
Dessutom behövs profiler i blågult, både av spelare och ledare. Nu är det förbundskaptenen som får/tar allt utrymme.

Å andra sidan, den senaste tidens krönikor kanske inte gynnar någon. Har fortfarande inte greppat sensmoralen... om nu krönikor har sådana. Vad är det innebandyförbundet vill ha sagt?

Hallstensson har nog rätt strategi. Verka i tysta. Det är nog bara jag som har våta drömmar om att få ställa frågor till matchcoachen.... min första skulle vara "Är det något du själv spontant skulle vilja ha sagt angående VM-finalerna". "Dina egna ord om..." Jag skulle fråga om passionen för sporten....

Men det är nog bara jag som tycker att Mr Hallstensson är en medialt viktig person då det gäller herrarnas landslag.

Hade för avsikt att skriva om innebandyns "Kraftsamling" men orden stockar sig... säger det igen. Jag kanske återkommer.

Det är lustig men intressant aspekt
i VM-storyn är att viss kritik riktas mot att innebandyn och SSL spelar för mycket på kontring... Jag som inte kan innebandyn undrar om jag inte själv skulle ha utnyttjat det faktum att SSL är bäst i världen på... nämligen att förvalta spelvändningar.

.. bygga på våra styrkor.

Utveckling, vad är det?
Tre frågor enligt mig:
1. Vad skall vi fortsätta med? (vad var bra)
2. Vad skall vi börja med?
3. Sluta med?

Det där med konstruktiv kritik. Det är lätt att vara modig om man inte är rädd (att inte få jobbet för förbundskapten). Mod är bra!

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: PK

En matchcoach skall vara den som ansvarar för det taktiska och även laguttagningen. Något annat finns inte på världskartan.

Bra skrivet.

2011-01-05 @ 16:29:26
Postat av: a

Uffe är världens bästa tränare. Klart du skall intervjua honom.

2011-01-05 @ 17:49:53
Postat av: mister micke

SIBF styr nog knappast eftersom Allsvenska Visby IBK sänder Webb-TV. Men något tekniskt har hindrat från vissa hallar ( Tror det var något med Bredbandshastighets kapacitet eller liknande)... Måste erkänna att jag brukar kolla på den när jag hinner.



MVH en som vill ha mer Webb-TV

2011-01-05 @ 19:03:36
URL: http://mistermicke1988.blogspot.com/
Postat av: tvåa tvåa

Du ägnar dig åt frågor om match o coachning medan problemet är större än så. Vi ligger efter Finland när du nu skall inse det.

2011-01-05 @ 22:58:09

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg