->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Ödmjukhet när man är perfekt...

2011-01-12 @ 14:11:26
INNEBANDY. Fick frågan vad jag menade med att Warberg har ett och annat att fundera på... De som leder serien stort. Ja men ser man till TV-matchen så måste man väl ändå säga att AIK ägde matchen. Undrar om inte bortalaget också upplevde det så. Har inte läst någon av AIK-spelarnas bloggar...

Här kan ni läsa vad Mathias Bult Larsson tänker om matchen... läs hans innebandyblogg på Hallands Nyheter. Rubriken har inget med hans inlägg att göra...
Citat Bult:
Har läst på lite olika ställen att AIK var spelmässigt mycket bättre i två perioder. Vet inte om jag håller med, har iofs inte sett matchen och det kan skilja sig endel mellan att spela och kolla, men känslan är de nästan uteslutande skapar chanser på våra misstag. Det tillhör spelet, jag vet, men när vi hade uppställt försvarsspel så kändes det faktiskt inte farligt. (slut citat Mr Larsson)

"Kändes faktiskt inte så farligt" var inte min upplevelse, men nu kan jag ju inte innebandy. Ett är säkert... Warberg gjorde flest mål, var alltså det bästa laget då innebandy handlar om att vinna matcher.  Men all heder åt AIK. Lite statiska i sitt anfallspel fick de i omdöme i soffan... Men himmel vad lätt det är att sitta å tycka.  


Igår vann Rönnby med 11-3 över Örebro, jag hade tippat 13-3 fördel Rönnby... ganska okey tips för en gång skull.

LIVET. Var inne och tittade på seriebloggen på unt. Så träffande. Isabelle Söder träffar mitt i prick i flera av sina teckningar. Vad sägs om den här... den som handlar om samhörighet:
Att vi har suttit här och snackat skit om andra har verkligen fört oss närmare varandra.


Sedan är det vanligt att vända kappan efter vinden... Fast det straffar sig förr eller senare. Och alla har varit där... eller?

En annan teckning jag föll för är den om ödmjukhet... Är den inte skön? (se nedan). Härlig och varmt ironisk.
Ödmjukhet är inte samma sak som dåligt självförtroende... inte för mig i allafall. Det man säger om andra säger lika mycket om en själv... för det mesta. När man hänger ut människor som inte kan försvara sig är man inte så... empatisk/sympatisk om du frågar mig. Någon annan åsikt???
Aktuellt, ja i veckan.....

Sedan behöver man inte lägga så stor vikt vid allt som skrivs... "hä du säg å katta skit lägg ja tä samma hög". Men människan... personen som gör, säger eller skriver en sak behöver man för den skull inte förkasta.

Shit vad det är svårt det där att göra skillnad på sak och person. En av livets stora utmaningar... och var man/kvinnas ansvar... som människa.




Oops, rättstavningsprogrammet funkar inte på jobbdatorn, men man skall ju inte blogga på arbetstid heller. Får skylla mig själv, nu blev det ingen kafferast. Men väl en kopp i handen:)

Det är roligare om man har kul! /Ingrid
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Cicciilia

Men va fasiken då! Jaja, då får jag väl byta då, Tack för tipset! Ja lycka till själv. Har verkligen inte gått i mina banor de senaste omgångarna heller! Ha det!

2011-01-14 @ 11:29:46
URL: http://cicciilia.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg