->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Mycket kamp i derbyt plus Moras bästa spelare

2011-01-16 @ 21:39:48
INNEBANDY.
Nog var det mer än 1700 pers i hallen på derbyt... varför räknar man alltid i underkant på Citys matcher? Hur som helst... det var fullt i hallen, det var kul att se. Och matchen var nog ganska kul den med... Jag var bara lite trött efter en HEL DAG i innebandyns tecken.

Om matchen mellan Umeå City och Dalen kan man säga... Mycket kamp, den match i matchen var jämn men när det blev spel är Dalen för bra.
Men City gjorde det riktigt bra...  lyckades stoppa, orkade vara tillräckligt nära, vann första perioden då Dalen bara var sura. Lite PMS-varning, eller så var jag bara trött???
Plus i City Rådström, Reinholt.. unga backen Emil Johansson. Men hela laget skall ha en eloge speciellt för laginsatsen i period ett.

I Dalen: Johan Samuelsson var grym, Hörna likaså... bra jobb. Passet som Peder Bodén levererade till Johan Samuelsson i första var... innebandygodis.
Men idag var Mr Stenmark... hm... Brukar han spela så där ovårdat? (eller var det jag som var sur) Få gånger han går in i en närkamp som han borde få ett frislag emot sig. Peter Larssons utvisning, sådana hade Filip gjort flera gånger under matchen. Tredje perioden var Dalens helt och hållet... i den supervarma hallen orkade City inte, kändes det som. 6-2 blev det. Och domarna får godkänt!

Dalen är bäst i stan, inget snack. För bra... Två lag ligger nu aningen före övriga i serien, det är just Dalen och Warberg. WIC 39 poäng på 16 matcher, Dalen 37 på lika många matcher. Sedan är det ett litet glapp till AIK som har en match mindre spelad och har 31 poäng.

En sak som gjorde derbyt lite tråkig var att City hade sålt mina platser till några landslagsspelare i Moras damlag... Sara Kristoffersson och Elin Reinestrand hade hallens bästa platser... MINA:) Fast det var inte Morastjärnornas fel. Tänk vilken vanemänniska man är... Vad gjorde Moraspelarna där??
... jo, de stannade efter sin egen match för att flyga till Stockholm ikväll och imorgon vara med på Idrottsgalan. Så stort att få vara med om det. Nominerad till Idrottsgalan, inbjuden...  Är så glad och stolt för deras skull. Att till exempel Minne får vara med om det, väl unt.

Jag såg KAIS Mora möta Dalen 13.30, en match Mora vann rättvist. Fattar inte att de inte straffade Dalen hårdare när det ställer upp och är steldefensiva... bara står där, parkerade. Vet inte vad den typen av försvarspel kallas... Någon som har ett bra ord?

Bäst på plan idag var Lina Hansson i KAIS Mora, om ni frågar mig. Klart sevärd spelare. Speluppfattning, spelar fysiskt och är grymt snabb. Undrar varför hon så sällan nämns... Vilken STOR spelare. Henne hade jag ryckt i om jag varit elitserietränare... uppvaktat, försökt värva. Sedan har Mora andra stora spelare... en av dem kommer att vinna poängligan.

Svårt att ta ut en spelare i Dalen... de var lite maskinspel idag. Skellefteåtjejen Anna Asplund stack nog ut mest och inte otippat Linnea Ivarsson.    

Falun var på väg till Ö-vik men fick vända på grund av vädret...(roligt ord i artikeln bussdrama... bussdrama, ja det låter dramatiskt) Man kan ju inte spela en match kl 22 en söndag och dessutom med livet som insats. Alla matcher måste spelas.. Men KLOKT av förbundet att ställa in denna. Uppdaterar med bild, lånad av deras duktiga chaufför. Blixthalka ... hade det varit ett hockeylag hade de kunnat ta på skrillorna....


Caperiotäby vann mot Warberg, de måste ha haft en bra plan. Eller räckte det med att ha en Rasmus Sundstedt i högform... hattrick idag länk till Expressen.
Skall bli kul att höra hur den matchen egentligen var.

Läste att Djurgården går för serieseger... ajaj... den som vunnit serien ar aldrig i elitseriens historia vunnit SM-guld. Kommer något lag att döda det spöket i år?

Undrar om jag inte är mätt på innebandy för ett tag... har haft en mycket trevlig helg med MASSOR med innebandyprat och flera roliga matcher. Men nu är jag nöjd... för ett tag. Och trött... skrev jag det?:)

Ha en fin arbetsvecka och ta det lugnt i trafiken!
 /Ingrid
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Om snödrama

Förbundet ville att matchen skulle spelas men Falun ville inte riskera livet på sitt lag. Så var det, inte att tävlingsgruppen ställde in.

2011-01-17 @ 10:30:26
Postat av: Coach

Båda systrarna (tvillingar) Hansson ligger högt på vår önskelista. De är båda mycket kompetenta spelare.

2011-01-17 @ 11:13:50
Postat av: Anonym

Varför inget om iksu?

2011-01-17 @ 16:34:50
Postat av: Robert

Fast, vill man ha systrarna hansson får man ju inte lina hansson;)

2011-01-17 @ 18:17:15
URL: http://robertsinnebandy.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Om snödrama: Bra att den ställdes in hur som helst.



@coach: Lina såg ut att trivas bra där hon är nu, men jag skulle gärna se henne i Umeå...

Du tänker på Petra och Ingela Hansson, de är också spelare att hålla koll på. Men Lina stack verkligen ut igår.



Robert: Nä, men man kanske tänkte värva alla tre med efternamn Hansson. Håll i era spelare nu:). Och du, grattis. Vilken lag ni har!



Till anonym angående IKSU: Ja du, jag skriver om det jag har lust att skriva om. Ibland mer om ett lag och mindre om ett annat. Problem med det?

2011-01-17 @ 23:24:30
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg