->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Warberg, TV-matcher och pleonasm för förvirrade.

2011-01-28 @ 15:48:10
Var på Media Markt i veckan och köpte ny mobil till 14 åringen, hon var med och valde. Jag skämde ut mig (något alldeles hejdlöst?) då jag frågade om gratis-apparna kostade något (va??? är jag pinsam). Himmel vad hon retas med mig för detta... Tycker man borde ha lagt till kostnadsfria gratis-appar så att även jag förstår... *ler*
En pleonasm.. jo, men ändå. Säger man en pleonasm flera pleonasmer?
Färsk ny-fångad lax... pleonasm.  
Kom gärna med fler exempel... inbakad Calzone, mer då?

Det finns en hel del onödiga ord, många av dem kastas ut i cyber.. utan hänsyn till att orden faktiskt handlar om en människa.   

INNEBANDY.
I helgen möts de lag som toppar tabellen, och det i Umeå. Det är inte någon man är bortskämd med... när det gäller SSL-matcherna. IKSU har så klart legat i topp många gånger, i helgen möter de väl kämpande Lockeud.

Hur som helst, lyx att gå på toppmöte på söndag.
Förra gången Dalen och Warberg möttes i Gammliahallen vann Dalen med två bollar, 8-6... dessutom fastnade Warberg i snöstorm och därmed inställda tåg. Kan Umeå bjuda på en trevligare vistelse den här gången? Mathias Bult Larsson verkar se fram emot resan... eller? Läs hans blogg...
Det pratas om 15 timmar i buss, ja men det är ju SSL... bara för de tuffa:)

På måndag är det äntligen dags för TV-match, som jag saknat det. Följande matcher är inplanerade:

31 januari, Falun-Storvreta, SSL
14 februari, Caperiotäby-Dalen, SSL
21 februari, Linköping-Caperiotäby, SSL
28 februari, Iksu-Pixbo Wallenstam, Elitserien
7 mars, Pixbo Wallenstam-Storvreta, SSL

På måndag är Falun hemmalag... (mot Vreta) Det brukar bli roliga matcher... Går returmötet till Storvreta? Jag tror Falun kan vinna den här matchen, om man lägger till de  ord som Hallstensson ofta använder. Girighet och energi. 
Läs vad Christian Wagneryd, Falun (veteran och lite av hjärtat i Falun) skriver i sin blogg om förlusten mot City, den match jag skrev om i föregående inlägg.  Om nu City är "lite av ett bogeyteam" för Falun, vad är Storvreta då? Det lär visa sig på måndag.


Låg i soffan en hel kväll
och såg på TV, det händer inte så ofta. Orken tog helt slut... är ganska less på min kropp som inte lyder mig. Skall inte trötta ut läsarna med det...
Till TV-program/en.
Vi såg femmans "Sofias änglar". Rörd blev jag, vilka människoöden det finns. Just i detta avsnitt besökte man en familj med relativt små barn, pappan i familjen bär en obotlig tumör. Man blir rätt ödmjuk inför livet...

Samma kväll såg vi "Den hemliga miljonären"... Jag blev djupt berörd av hjältarna som lägger tid, kraft och pengar på att hjälpa de mest utsatta i samhället. Hemlösa, missbrukare, prostituerade, de som många går förbi, blundar för, ser ner på. Det borde finnas fler som visar hjärta...

Människor som ser, finns till men inte syns, det låter som materialaren som hyllas i "bakom masken bloggen"... av landslagskeepern Jansson, AIK. Så fint att hylla den som ser till att saker och ting flyter, bakom kulisserna... Lite kärlek i cyber. Det finns så många doldisar inom innebandyn... till er säger jag. Tack för att ni finns och för allt ni gör.

En tränare som imponerar på mig är Moras... det finns något slags mod över honom. Bra på att lyfta sitt lag trots att de radar upp förluster. Men sådan människor blir aldrig "Årets tränare"...
Läs här om förlusten mot Caperiotäby.

Från en innebandyblogg nära dig: Trevlig helg!
/Ingrid
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: #

Här var det Ovanligt trevlig läsning:-). Nypan är den överlägset bästa matte jag haft.

2011-01-28 @ 16:39:15
Postat av: Ingrid

Till anonym: Hm... var det en komplimang? ler

Angående nämnd "Matte". Hoppas du har sagt det till aktuell person... lätt att glömma.

2011-01-28 @ 23:04:26

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg