->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Nu ringer jag Bris och ingen flytseger Falun

2011-03-30 @ 23:40:43
Nu ringer jag Bris... orden kom från en mycket nära släkting och var en kommentar på Modos insats/er. Ja, vad ska man säga... har bra lust att själv ringa Bris:). För några år sedan satt vi här och såg Modo ta SM-guld. Nu förlorar de mot lag som spelar i Allsvenskan.
Min kusin sa ikväll: "Det är nu hjärtat räknas. SSK skärper sig och slår Rögle, Modo och Växjö gör sitt. Då avgör Modo hemma i sista matchen. Kan funka".
Bra sagt för att komma från en som håller på Skellefteå:). Hoppas han har rätt.

Vi är många som lider... men Challe stannar, enligt Mackan Näslund.

BILD: Från Maggets hemsida.
Ingen "flytseger" borta mot Warberg idag, Faluns spel imponerade. Erik Björk: "Klart vi är underdogs och nu har vi bevisat för innebandysverige att vi är att räkna med, först slog vi ut AIK och nu har vi vunnit mot Warberg på bortaplan"
I första talade allt för Warberg, vilken spännande match. Det var underbart att kunna hänga vid "webb-TV:n". Vilket lyx... Riktigt bra jobb i studion team Aga.
En besviken Stefan Smedberg i hn.se: "Vi var passiva i allt vi gjorde. Ingen kom upp i normal standard. Otroligt för att vara en första semi på hemmaplan".

Förra gången de båda lagen möttes gav man inte Warberg ens en godkänd träningsmatch... Nu verkar det som om man vänt de problem man hade då i Falun till något positivt. Varför kommer jag att tänka på orden i Psaltaren "De som sår under tårar skall skörda med jubel". Vart skall detta sluta?

Verkar ha varit en del bud angående matchdagar... match kl 21 en fredag. Så synd för alla ungdomslag att matchen går så sent, hoppas att tiden inte missgynnar publiksiffran och därmed ekonomin.
Hm... match varannan dag även nästa vecka. Rena hockeyslutspelet:). Att möta Warberg är tufft nog, nu verkar inte Falun vara medvetna om det. De bara kör... och som de kör. Och den där Rasmus Enström... Hedlund drar trill med: "Jag tycker han är lika bra som Mika Kohonen. Rasmus är en så modern spelare. Han har tagit det till en ny nivå. Han är så komplett och en ruggig vinnarskalle". (länk expressen)

Storvreta har 1-0 i matcher mot Pixbo. Jag tror det blir 3-1 i matcher där, fördel Storvreta. Men jag håller på Pixbo har jag ju sagt...

Det är massor med innebandy på TV, lINNEBANDYMANIA säger Micke Fasth.
Men hallå... hur skall man hinna allt det där andra i helgen???? Det tänkte Micke inte på...:)

Imorgon är det visst friluftsdag igen, ändrat datum tydligen... och matsäck skall det vara. Det är andra gången på kort tid som jag missat detta. I kylskåpet finns rödbetor och ketchup och det gillar ju alla barn. Dramatik.
Jag hade dessutom GLÖMT att det är Umecupen (innebandy) i helg, massor med jobb för oss föräldrar. Jobba i fiket och dessutom ... Har ju ett barn till, som har handbollscup på söndag. Hjälp!

Suck, det är en del jag glömmer att komma ihåg.

Så ja, nu tar vi och samlar ihop oss och sover!
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Egil

Redan nu är det fler förbokingar än till AIK i 2:a kvarten hemma! Så det ser ut att bli ett underbart stöd på läktaren. Anledningen till att matchen ej kunde spelas på Lördagen var att Warbergspelarna skall skriva autografer på Lördagen. Så är det när man spelar i världens bästa innebandyliga! ;)

2011-03-31 @ 09:55:50
Postat av: Minea

Jo du Ingrid! "Flytseger" var det allt. Åtminstone om man ser till den inställning/attityd Warberg visade. Jag har följt laget en hel del år och aldrig upplevt det så dåligt, rent attitydsmässigt, under ett slutspel. Är också besviken på den brist på coaching som "Bagarn" visade upp under de två första perioderna. När något är fel i det "mentala" får coachen agera. Någonstans känns det fel när det står i media att alla spelare var överens om valet av Falun. Överens på grund av vad? Kan det vara "Det här fixar vi lätt"? Vad är det man säger; "Högmod går före fall". Brr! (rysningar)

2011-03-31 @ 23:54:38

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg