->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

NUI, kvartsfinaler och "är ju från Småland"

2011-03-18 @ 00:51:49
Har varit på hockey i Ö-vik, vinst till Modo mot Örebro i kvalet... men de var illa ute och såg ut att vilja spela i Allsvenskan nästa år. Fatta... då har vi åkt tio mil enkel väg för att stötta dem... och så finns det ingen energi varken på plan eller i båset. Gå-powerplay, finns det? Challe skulle ha behövt en Vidar Jonsson vid sin sida, en som sprider energi. Gapar och skriker, agerar, matchar. Challe står där med armarna i kors och verkar tända till enbart på domarna.
Nåja, vi hade tippat (hoppats på) 7-2, det blev 6-3. Eller 6-2 enligt hemmapubliken som inte var nöjda med ett av baklängesmålen. Jag gissar att kvällens domare tog bort Modo-klacken från vän-listan på Facebook direkt efter matchen. Matchen slutade typ 5-3, sista målet kom i öppen kasse (mitt lag var illa ute) och...  Nu får de ta och snäppa upp sig. 



På väg ut från arenan mötte jag en hockeyreporter, eller ska man säga TV-ankare. Det blev en givande och trevlig pratstund, så klart. Inte så mycket hockey kanske... (men det hade kunnat bli ett par intressanta inlägg här i bloggen) Smög in en liten ursäkt för att hemmaklacken ropat dumma saker. Bland annat "Vi hatar gnaget" och hans namn i fånig ramsa.  Kommentar med ett skratt: "men jag är ju från småland".
Saknar "en viss innebandybloggare"...
   
Skön läsning igår att John Bauer i Umeå bli NUI, lika så för Ö-vik. Det här är jättestort för alla klubbar i Ö-vik. Och viktigt för innebandyn i den här delen av Sverige. Att även IBK Dalen är inblandade när det gäller utbildning av spelare här i Umeå är bra, tror jag. Hur det än är så öppnar det möjligheter även för klubben och lagen. Grattis också Mora och S:t Mikaelsskolans... konstigt vore det att inte den skola som flest gånger av alla (?) varit representerade på landslagsläger med mera. Mora är Elitmässiga, nu också på papperet. Vilket jättejobb man lagt ner på förbundet under den här tiden, så mycket att ta hänsyn till. Och ganska många turer. Tuffa tider för alla inblandade.

Igår spelades det innebandy, kvartsfinaler i SSL. Storvreta och Falun gick segrande ur fighterna. Tack unt.se för kanon-rapportering och AIK som alltid servar med bra liveuppdatering på everysport. 
Hade gärna varit på plats och sett någon av matcherna. Synd att man inte nyttjar möjligheten med webb-tv. Nu när det inte längre är förbjudet att filma i någon av Sveriges hallar. Men alla har inte den organisation som Warberg, klubbarna måste prioritera. Inga konstigheter. Storvreta fick "den start de ville ha" Efter matchen blev jag uppringd av en tidning som ville göra en intervju med en spelare och undrade om ja kunde hjälpa till. Har aldrig tidigare pratat med journalisten i fråga, inte heller med tidningen. Hur gick det där till tro? Hade de ringt när han var sex/sju år hade jag möjligen lite inflytande, ett par dagar... Då jag var nyutbildad, alldeles för ung och nervös vikarie i hans klass:). Hjälper ju föga... idag.

För några år sedan var det ett lag som skrattade hela vägen till Globen, nu verkar man tiga. Är inte imponerad av det. Coolt? Bjuda motståndarna på detta... och dessutom inte visa upp sig i media. Snålt! Men alla blir saliga på sin tro...

Falun vann tack vare sitt "destruktiva spel" enligt Egebrant, mycket känslor mellan de båda lagen. Läs vad Expressen skriver.  Defensivt eller destruktivt? Det beror på vem man frågar... och det är slutspel. Rasmus Enström i dt.se "Sista tio minuterna har AIK ett otroligt tryck mot oss, men killarna krigade på bra". Rasmus är för övrigt den spelare som imponerat mest av alla  i Gammliahallen i år. Vilken kille. Nytt möte väntar... jag log när jag läste att Hallstensson sagt om Falun Kuriren Arena "Det är som vår andra hemmaplan" (dt.se)

Kent Göransson, i nytt uppdrag. Bra där, och grattis FCH och innebandysverige. Kent och det hans kunskap, bra att ta tillvara på. Lycka till FCH. Har fått frågan om jag tycker det var rätt att låta Kent gå. Svår fråga, inte konstigt att man får gå efter två silver. De hade varit spännande att se Kent ihop med en coach-typ. Förbundskaptener växer inte på träd, inte många är beredda att lägga ner den tid och kraft som Kent gjort. Jag tycker att sättet som förbundet skött detta är märkligt, och arbetsgången förvånande. Jag hoppas man varit schysst mot Göransson, visat respekt. Det kanske man har gjort, all heder i så fall.

Igår läste jag en text/blogg på folkbladet om matchen mellan Dalen och Pixbo en typ av analys. Finn fem? Skulle kunna bli ett eget inlägg. Var har Arvidsson tagit vägen?

Mina tips på Dalens hemsida... glömde att skicka dem till Per. Tänk så det kan bli.
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg