->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Cyberpolis på innebandysajten

2011-03-28 @ 09:12:21
Innebandyblogg alá Ingrid brukar innebära långa inlägg... Har massor att skriva, men tiden räcker inte till... Texter blir liggande i utkast och vips är de inaktuella. Här kommer en kortis, för att vara från mig:

BLOGG. Såg större delen av matchen mellan IKSU och Pixbo... I all hast: Hade tippat 7-3 innan matchen... det blev jämnare än så. Krantz var bästa spelare på banan tills hon skadade sig. Victoria och Namita (landslagsplats nästa), stack ut i IKSU... Vinst till hemmalaget kändes rättvis men det gick inte att slappna av.
Det skulle förvåna mig om den här matchserien slutar vid tre matcher. Matchen var ingen typisk slutspelsmatch... men jag hade trevligt sällskap på läktaren och IKSU vann. Nöjd med besöket i hallen andra ord.  

På webb-tv följde jag första delen av matchen mellan Warberg och Linköping, tur att Warberg har Magnus Svensson, Carnestam, Emanuelsson men framförallt Mathias Bult Larsson... Som vågar gå in och spela det fysiska spelet. Linköping kändes modiga. Med mod kommer man långt. Men Warberg är ett bättre innebandylag, det avgjorde säkert (såg inte hela). Tack för en "irriterande bra" säsong Linköping:)... Visst var de kvaltippade av tränarna i SSL? Grattis Warberg, klara för semi... lycka till mot Pixbo (?).
Bra sändning. Aga gör sig bra i "rutan". Tack för det SvS.

innebandysajten skriver gittang:
"Mycket prat om domarinsatser. Kritiken haglar. Som någon skrev. Inte från Falun senast. För de vann ju. Jag har en del tankar om detta. Återkommer till det. För inte vill man väl försöka påverka domare i media? Usch och fy. Eller vad säger cyberpolisen?"

Va???? Finns det Cyberpolis, eller en cyberpolis? Vem är det? Skulle uppskatta att få veta vem Gittang menar... tyvärr kan man inte kommentera bloggen. Skall jag kontakta redaktionen för att få veta? Eller är det så enkelt att hon menar en bloggare med polisbakgrund. Då finns det ju bara en... och han har ett namn.

Om någon skulle komma på idén att ställa frågan till mig... Vad jag tycker om att försöka påverka domare i media skulle jag säga.. usch och fy. Att hylla domare i media borde vara förbjudet, särskilt i ett slutspel. Att påverka domarna genom att blåsa upp kritik mot domare, aj, aj, aj. Usch och fy.   

Eller vänta: Det kan det inte vara fel att hylla domare i media, domarna får alldeles för lite beröm. Men beröm... kanske inte skall komma av det lag som har ett aktuellt domarpar i matchserien.

Eller vad säger Cyberpolisen (en organisation?) eller cyberpolisen (en person?)... Kommentera gärna här så att det blir utrett...

Ikväll innebandy på TV4-sport, AIK vs Falun i en sista avgörande... Då bänkar vi oss framför TV:n, så klart! Kul att AIK gjorde detta möjligt, tack!

Ha en bra måndag! För Innebandybloggen i Umeå, since 05/06
/Ingrid
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg