->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

man behöver inte vara kass för att någon annan är bättre.

2008-05-18 @ 16:30:19
Först av allt tack för kommentarer och e-post, vissa har åkt rakt ner i papperskorgen... andra har jag läst flera gånger. Det finns många kloka människor inom vår sport. Önskar att jag kunde vara en av dem *ler* 

Har läst bloggen om VM och U19 många gånger, och ... ja kanske skulle jag ha skrivit den där bloggen på baksidan av ett kvitto i stället...
Måste säga att jag fortfarande står för mina ihopkastade bokstäver därför har jag  inte tagit bort den.

Inlägget är/var ingen krönika, utan får läggas till samlingen oviktiga blogginlägg och då vill jag understryka att jag redan vet att mååååånga tycker att bloggar inte behövs, att man inte läser sådan skit.

 Hade jag velat debattera på allvar kring detta hade jag så klart bönat och bett att någon skulle ta in den på en innebandysajt. Nu väckte inlägget debatt... så där... lagom.

Det är mest mina tankar kring vad som kommunicerade kring tävlingen som jag skrev ner, vad jag som utomstående hade fått för bild.

Det fanns tydligen EN enda journalist på plats i Polen vilket naturligtvis gör det svårt att från soffan göra sig en bild. Trodde faktiskt att Magget var där... de gjorde för övrigt ett gott jobb från Göteborg under tävlingen. Det gjorde även innebandy.se . För att vara U19 Damer så var det OTROLIGT mycket som skrevs. Gör vågen. Borde ha gjort som någon skrev satt min feta rumpa på plats i Polen. (men först måste jag skaffa en fet rumpa *ler*)

Det där med att träna segergester störde mig verkligen. Vet ni vad som händer när ett lag gör "hela laget dansar" framför motståndarnas bås... då blir det protest till domaren, jag har sett det flera gånger i år. Men ger jag exempel här så missuppfattas det bara, dessutom är jag inte ute efter att kapa någon tränare eller något lag. ICKE.

Även om lagledningen inte uppmanade spelarna att tävla i coola segergester så måste man väl i ett VM kunna styra upp spelarna och tala om att de uppträder osportsligt. De unga spelare, Sveriges framtid fick ingen kritik av mig. Sedan må det vara att media missuppfattat utövarna när de gjorde sina intervjuer. (Jag var INTE där)

Att jag skulle vara alltför IKSU vänlig stämmer illa, ingen hemlighet att jag gillar när de vinner....med att det faktiskt var Curt & co som fick bli exempel på mitt "nja, det där kändes inte snyggt" ... tog dem som exempel.
Har fått flera mail om att IKSU ofta stör motståndarna när de kastar sig ut på banan och dansar när någon gör mål.Tyck vad ni vill, men alla ni som protesterar mot detta kan knappast hylla ett U19 lag som gör samma sak? 

Har ingen relation till någon av ledarna i landslaget, hatar inte någon eller har en oplockad gås med någon. Insåg här om dagen att Zicko jobbar med U19, henne gillar jag. Herrarna har jag sett, en av dem har jag pratat med ... ingen oplockad gås från min sida. Grattis Endre om ni får Eriksson, har aldrig hört annat än att lag har haft framgång där han varit inblandad. (Är tränar frågan klar och jag har noll koll beror det på: "She keeps herself fully occupied with activities":.. busy week.)

Kom i håg att jag inte kan innebandy på det sätt många andra kan, jag är en ... betraktare.
Vad som hör till spelets regler är upp till andra att avgöra.  Kom just på att jag är "allmänheten" , bra ord då man står utan klubbtillhörighet.

Fick en kommentar från förbundet som ville berätta hur det jobbar... Kul att de läser här. Är alltid intresserad av att prata Innebandy, min mail finns här, mitt tfn återfås mot beskrivning *skojar*, kolla med Putte här i stan, han kan vaska fram det. Angående 1.0 i mitt inlägg så vill jag poängtera att jag kommenterade hur det LÄT kring VM, inte hur det var.

Inget konstigt att man inte vinner jämt, man behöver inte vara kass för att någon annan är bättre.

JA, jag tycker att en tidigare kapten fått/får utstå mycket skit av innebandyfolket,
varför blev en kapten så ifrågasatt när man inte hör ett knyst när andra i FK misslyckas. Är dessutom mycket snabb på att erkänna att jag har fel om jag på något sätt missuppfattat saker och ting. Detta är ingen FAKTA ruta. jag vill ingens avgång men... himmel så mycket spott och spe det kunnat bli om... ja, tänk själva.

Reflektion: Bloggar ... nä, varför ska man läsa sån skit.
SIST, det enda jag skulle vilja ändra på ang  U19 när de ska representera mig (Sverige) är att inte tillåta lekar (tävling i segergester). Jag vill vara stolt över Sverige!!!!!

Kanske finns det mer att önska av media, men man kan inte bestämma vad de ska skriva. Det är därför viktigt vad man svarar.  

/Allmänheten som jag har rätt att kalla mig...
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Svenssssssson

Bra skrivet Ingrid. Tycker inte du skall backa hem och spela säkert, det är trist. Du har en kylig sida som man vill läsa mer på. Har fluktat på andras sidor. Gittan håller med dig, Koppen länkar och många vågar nog bara inte säga att de håller med. Du vet då kan man bli utesluten.



Läs vad Czitom skrivit:

Dam U19 VM-Guld för Schweiz i Polen.





- Sveriges coacher får inte längre låta sina spelare tro att matcher är färdigspelade innan de är färdig spelade.

Å andra sidan är det inte lätt att ställa om efter matcher typ 22 mot nothing mot exempelvis Deutschnelandet.

2008-05-18 @ 16:43:56
Postat av: Ingrid

Till Svensson med de många s:en

Läste det C skrivit, vet att Koppen och Gittan tycker mina tankar var intressanta.

Tack för dina uppmuntrande ord

2008-05-18 @ 17:47:33
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Czitrom András

Kärt barn har många namn.

Inte ens en annan går fri från detta.



- Varianten Czitom har jag inte sett förrän nu.



Rakordet är dock , tro det eller ej,Czitromdrottsförbundet...







2008-05-18 @ 18:40:18
URL: http://andrasczitromfloorball.blogg.se/
Postat av: Svenssssssson

Czitrom, vad står det för och hur säger man det då?

2008-05-18 @ 21:45:37
Postat av: Czitrom András

Tjaba Svenssssssson.

Czitrom står för mitt namn och uttalas ungefär så här: Sitråm.



Hälsningar: András

2008-05-19 @ 20:16:10
Postat av: Riddle

Czitromdrottsförbundet



var detta ett skämt? i så fall förstod jag det inte

2008-05-19 @ 23:26:03
Postat av: Czitrom András

Till Riddle:



Nej, det är inget skämt.

Det är fullständigt sant att det har kommit mig tillhanda ett brev adresserat till:

András Czitromdrottsförbundet.

Jag var lika paff då som som du är nu.

2008-05-20 @ 12:12:49
URL: http://andrasczitromfloorball.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg