->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Man vet fn inte hur bloggare ser ut

2009-06-02 @ 14:27:17
S glömde sina gympakläder imorse, och barnens pappa sa bestämt nej när jag råkade nämna att jag tänkt åka till skolan med påsen... Han tycker barnen skall lära sig att hålla ordning på sina saker. Men... mina barn är grymma på att hålla ordning... både på läxor och annat som har med skolan och träningar att göra... Iaf om man jämför med det andra föräldrar säger om sina barn.
Oj vad jag ville åka till skolan... lite curlingvarning?

Det här med bloggare och de som gömmer sig bakom tangenterna...
Ni vet... en del av de som spelar brännboll brukar under Yran ta sig ett eller två glas... råkade på några i helgen. En av SSL-spelarna försökte presentera mig för en annan spelare "det är ju hon som skriver blogg" en ganska berusad man tittade på mig och sa: 
-Du låter snygg i bloggen, snyggare än in real life. Man vet fan inte hur bloggare ser ut.
Kompisen försökte släta över och mildra men fick ett snäsigt svar
-Man jag  trodde hon var yngre ju.
Sedan vände han sig till mig: 
- Du måste ju vara minst 40, men du är inte äcklig.
-Jag tar det som en komplimang sa jag, inte äcklig är ett gott betyg.

Borde jag inte straffa honom genom att lägga ut hans namn här? *LER*

-Va är du en tant? Sa en guldmedalgör i på efterfesten vid SM-finalen.
Tog även detta som en komplimang... det är ju som bloggare jag presenterat mig i innebandyns sköna värld. Då får man stå ut med att författaren är äldre än hon låter *ler*.

Sitter och väntar på min tröga kund, kan inte fortsätta att jobba innan han godkänt ver.1 av pressmeddelandet. Kunde ta tag i skrivbordshögarna men en EGO-blogg kändes betydligt mer lockande.

Undrar vilken tid Jihde sprang Maran på?

Ha en fortsatt bra tisdag.
Detta var inlägg nr 567, hysteriskt... vem trodde det när skrev mitt första inlägg... skaffa aldrig en innebandyblogg!
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Gittan

Skrattar gott!



Jihde sprang på 3,41. Blev dock inte bäste AIK:are då Micke fick till 3,19! Grymt stolt!

2009-06-02 @ 14:44:26
Postat av: Håkan Hellström

Bra fråga om föredettingen,

Undrar vilken tid Jihde sprang Maran på?



Svar: Det vet vi när han kommer i mål.

2009-06-02 @ 15:33:02
Postat av: Mona

"- Du måste ju vara minst 40, men du är inte äcklig."

Vad svarar man på en sån sak?



tantpower

2009-06-02 @ 15:59:56
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: Cecilia

3.41.30 hade Niklas, jag var grymt imponerad!



För övrigt tycker jag att oavsett antal glas på Yran så var spelaren direkt oförskämd.



Jag försöker själv förneka min ålder så kanske är knepet att bakom tangenterna skriva lite 24-årsaktigt ;-)) Fast just nu känner jag mig ändå lite äcklig, tillstånd höggravid = svettas, vobblar fram med vätska i kroppen på ben som påminner om elefantens ;-(



Ha den bästa av somrar önskar tjockisen i Uppsala

2009-06-02 @ 17:20:16
Postat av: Anonym

Gissar att Björn Lindholm varit i sus

2009-06-02 @ 18:58:22
Postat av: Ingrid

Oj vilken trafik det är här. Tack för alla kommentarer. 3,41 en kanon tid. Det är hans första mara.. tycker Gittan ska vara stolt över både Jihde och Gunnarsson.

Håkan Hellström... ha ha, ja fram kom han uppenbarligen med bravur.

Till Mona, man skrattar... det finns inget annat L

Till Kohonen

Impad jag med. Äh, vi struntar i åldern, och vikten. Du har iaf något att skylla på och vet att att det är tillfälligt. Håller tummarna för er alla tre snart fyra.

Kom i håg: Det är inte så illa att ha barnet i magen, då vet man iaf var de är L

Till anonym: Har fått många förslag på namn, tänker varken dementera eller bekräfta. Just nu iaf... fast allt går att sälja...

2009-06-02 @ 19:42:36
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Peter

HaHa, vilken tur att du inte är äcklig... Jag skulle kanske gett han en smäll ändå, det var han värd :)

2009-06-03 @ 10:56:43
URL: http://petersbloggerier.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Man får greppa halmstrå´t och se livet positivt. Grattis till väl genomförd kurs, btw.

2009-06-04 @ 09:01:46
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag råkade av någon anledning hamna på din blogg och jag blev glatt överraskad då du skrivit ett väldigt vänligt blogginlägg om min kära far för ett par år sedan! Harry Mukka! Jag ska se till att han får se dom vänliga orden som han fick av dig. :)

2009-06-04 @ 12:01:44
URL: http://discipline.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Till Sofia

Antar att du menar inlägget om när han var domare,

http://innebandyenligtmig.blogg.se/2007/october/bra-for-sporten-bra-jobb-mukka.html



han var grym! Tror han läst inlägget, hörde ryktesvägen att någon på förbundet hittat det...

Hoppas du av någon anledning hittar hit igen ler

2009-06-04 @ 14:49:37
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Czitrom András

Äsch, det är väl lika bra att man gör denna lista lite längre, nu när folk håller på som värst.



Kolla gärna in BBB :Bloggen om Bollkära Bagare.



Var det f.ö. bilden på facebook som du tänkte byta till ? :)

2009-06-04 @ 18:47:39
URL: http://andrasczitromfloorball.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Till Andraz

Har glömt detta, har väl ingen bild jag vill publicera egentligen... särskilt inte efter förra helgens kommentar...

2009-06-04 @ 21:59:17
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg