->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Bodén och Rappel skulle göra skillnad i City.

2009-11-01 @ 14:17:46
Skall strax bege mig till Gamliahallen. CT har väl haft svårt för Dalen här i Umeå och på hemmaplan. Alltid med andra ord.
Hoppas på rolig innebandy... det ska bli intressant att se om vad landslagsspelaren Danne Bron Sundbom väljer för procentsats idag.  Han skrev efter matchen mot City för en månad sedan att han gått på 65%... Hoppas få se lite blågula kvalitéer 
Visst... i matchen mot City såg man mål man sällan ser i SSL... men jag hade väntat mig mer av mina 90 nedlagda rikstaler. Pekar inte ut Danne, men han får bli mitt exempel... (Skrev ett par inlägg om matchen.. se länk ovan)
Ska man spela på Dalen eller? Alltid svårt...  Caperio har mycket bredare trupp... Dalen spelar hemma...
Kanske bättre att gynna Dalen och köpa fika än att spela bort pengar...

IBK Dalen... värvar under pågående säsong, Cedric gjorde mål så sent som igår, hemma i Järfälla mot Umeå City. Kan kanske bli en intressant spelare att följa... Får väl chansen att se honom i derbyt den 16.

Det är MÅNGA som bett mig kommentera matchen i onsdags och det faktum att Umeå City även förlorade mot Järfälla. Det är svårt...

Det sitter iaf inte i benen, klubban eller innebandykompetensen. Det går INTE att hänvisa till att Jacke gick till Falun. Det var inte han som gjorde City till årets Rookie förra säsongen. Det var inte han som gjorde City stolta offensiva, luriga, hungriga och ... ja City.
Tror inte City behöver plocka in nya spelare för att hålla sig kvar, de handlar om att gå back to basic.

Nu ska jag skriva något som kanske låter motsägelsefullt... City skulle behöva en spelare som sticker ut... som gör det oväntade och vågar. Jag tar ett exempel på en sådan spelare: Peder Bodén... Ja, han var den första jag tänkte på. Han är liksom Peder... ingen kan kopiera honom, dessutom levererar han. Det var inte alla dumt tänkt av City att försöka värva honom i våras.. inte alls dumt. 

Och visst behöver man förstärka försvaret... skulle vara kul att se Totte Rappel i den här laget... när han är på bästa spelhumör skulle han verkligen tillföra det City behöver. 
Bodén och Rappel alltså ... 
Frågan är vilka i den BEFINTLIGA truppen som skall kliva fram och våga ta en ny roll... 
... det är INGET fel på truppen. Svagheterna kan kompenseras med hunger och mod...   City måste helt enkelt börja tro på sig själv.
Varför spelar vi överhuvudtaget innebandy? Ingen MÅSTE ju ... alla kan lägga av imorgon... Låta bli att gå på träningen om man nu inte vill. Vad är det värsta som skulle hända? Vill man inte så ska man inte.  

Jag vill jag kan jag vågar... är det som kommer att rädda City. CITYHJÄRTAT, det som förra säsongen skrämde slag på några av lagen som slogs om slutspelsplatserna. Titta på truppen... det är samma lag, de lag som skrattade faran rakt i ansiktet. Hade roliga kombinationer... stack ut och upp liksom. Varför ser de inte det själva?
Ville gå ner i båset och påminna laget om att glädjen kommer när man börjar tänka VILL och slutar tänka måste.
Nu startar vi tävlingen: Vem hade roligast på banan idag? (i fortsättningen alltså)

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Umeåinnebandy

Vackert. Det är skoj att du håller på alla lag i Umeå.

2009-11-01 @ 20:03:27

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg