->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Ingen riktig energi i Falun, F-ord och DIF vann mot IKSU

2011-01-24 @ 00:06:59
INNEBANDY.
Helgens enda innebandymatch för min del var den mellan City och Falun, en match som gick Citys väg. För en gångs skull hade de studs och flyt... det har jag saknat i år. Detta skriver jag trots att City gått bättre än (jag) väntat.
  
En spelare som var het i hemmalaget var Daniel Pettersson. Riktigt kul att se, i vissa matcher har han varit osynlig men som sagt inte idag. Han var en av dem som förtjänade ett mål... vilka chanser han hade. Imponerade idag gjorde Emil Johansson och Erik Nilsson, de unga backarna i Umeå City. Håll ögonen på dem. Mattias Mattson gör poäng, tack för det... det är ju liksom hans uppgift.

Rasmus Enström, Falun var inte lika bra som han brukar, ändå världsklass.

Eric Björk, Falun i radio "Vi gör ingenting som vi ska. Vi kämpar inte, vi vinner inga närkamper".. 

Björk om City: Dom var ju värd det, de kämpar"... Älskar dialekten... Känns lite Alfa över den. 
Journalisten frågar: "Vad tar ni med er"?
Ingenting svarar Eric Björk som för övrigt var het idag, tre poäng dessutom. En ledare på plan. Radiointervju här.

Holmgren fick förtroendet att lägga en straff idag, tror det var en del känslor i det ögonblicket... Detta med tanke på att Rehn och Holmgren båda har rötterna i trakten kring Alfta. Rehn räddade, det var inget fel på straffen. Hörde att det finns de som menar att Rehn får ta på sig förlusten, det håller jag verkligen inte med om. Eric Björks ord ger däremot en bra bild. Uppdaterar: Blev rättad.... Björk, Rehn o Holmgren komer från typ Sandviken o Hofors. Tack! Men dialekten... låter Alfta.

Falun vann publikmatchen... deras hejaklack (bestående av en person) hördes över hela hallen. Innebandy skall vara känslor.. mer sånt.

Vid ett av Citys mål skrek en av Faluspelarna F-ordet, men domarna visste nog inte att det skulle leda till matchstraff. Men hellre ett F-ord här och där än att någon bänkad spelare i hemmalaget som inte varit inblandat i något muckar gräl i periodpausen. Sånt känns onödigt.

I hallen höll man även koll på damernas match (Faluns)... underläget 1-3 blev till seger. Ett ljus i mörkret i allafall. 11-6 slutade den...  och är nu strax under slutspelssträcket. Man gör 8-1 i andra perioden, galen match. Seger räknas alltid. Även Therese Strömberg intervjuas på Radio Dalarna. Länk ovan.

Sveriges radio, Dalarna gör ett mycket gott jobb. Alltid bra intervjuer men inte alltid lätta att hänvisa till då jag vill citera exakt. All credd åt P4 Dalarna.

Dalens herrar vann stort mot Pixbo (3-8), tungt för dem nu. Men Dalen är ett bra lag. Vore kul om de kom tvåa i serien... kan bli tufft att bli fyra och få ett tippat topplag i slutspelet. Dessutom gillas tanken att få en extra hemma-match. Heja Dalen. Läs på Magget... Dalen satsar på en topp två placering.  Kvar hemma i Umeå fanns Torp och Grönros, på plats i Gammlia. Sjuka? 
Innebandyns Ronaldinho, (spelaren med det ständiga leendet) Max Wahlgren, var tillbaka iaf enligt matchprotokollet. Men extra kul att Peder Bodén gör poäng igen. En såååå viktig kugge i Dalen.

Pixbo: Synd att inte någon av Vidar Jonssons anhöriga har en innebandyblogg... Vad har han för tankar efter förlusten mot Dalen och hela den uppkomna situationen? Med den innebandy-rapportering vi har borde alla tränare ha en anhörig som för ens talan i cyber. Det kan aldrig bli för många innebandybloggar.

Anna Unneby, i Dalen gjorde sitt första mål för säsongen, det efter en himla massa skador... väl unt. Nu skrek hon med all säkerhet något mer passande i sammanhanget än den Faluspelare jag nämnde ovan. En poäng av 6 möjliga, hade tippat vinst mot Täby för Umeå.

Mattson klar för Västerås ungdom, Västmanland. Presskonferens idag klockan 11.00, snabba ryck. 
Förlåt mig Djurgården... trodde på IKSU i den matchen. Grattis säger jag, vinst mot IKSU. Måste väl räknas som en skalp.
Läs vad Gittang skriver om den matchen. Jag håller helt med Gittang om att det känns konstigt att Minne inte är med i landslaget. Hon imponerade enligt bloggen idag IGEN. När man pratar med tränare i elitserien har alla samma uppfattning. Hermine Dahlerus = världsklass.

Läste även hos Gittang om läckan... inte bra att Visby och AIK inte fick sköta det där med Sebastian Gafvelin på det sätt man tänkt.  Nästa gång man vill hålla tätt får man hyra ett privatplan åt spelare så de inte åker en avslöjande färja över till Gotland. Fast det kanske inte var jag som sabbande? Svårt att veta när man är... "hon som inte får nämnas". Även om just Gittang ibland hänvisar till att det är just jag som skriver galna, knasiga, mindre smarta inlägg (min egen tolkning). Jag kommer antagligen att fortsätta med det, jag zappar ur huvve liksom.

Inte heller Rune är nöjd med det jag skriver.
Vad sägs om:
… snälla, rädda mig från en sådan bloggare och dessa åsikter. Hur orkar man?

Svar: Jag kan tyvärr inte rädda dig från "en sådan bloggare". Hon som inte får nämnas vid namn... men det står var och en fritt att låta bli att läsa. Allvarligt talat så skrev jag texten om Wikegård men glimten i ögat och dessutom om syskonkärlek, vilket är stort. Jag har många syskon... jag vet vad det innebär.

Något häcklande var inte min mening om en pyttelite ironi.  Men, det är som det är med ord... O R D, är i sanning mer än tre bokstäver. Tack och förlåt på min gravsten. Nu vet jag att Rune gör skillnad mellan sak och person. Uppskattas! 
Just det, på frågan om "hur orkar man" skriva det ena eller andra... jag vet inte Rune men blogga är vanebildande. Jag om någon borde veta:)
 
Sen blogg med Ingrid, det för att telefonen går varm plus att blogg.se krånglar.

Jag hade kunnat skriva minst dubbel så många ord idag. Finns massor att skriva om:)  
Peace och njut av livet! 
 /Ingrid
©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Cicciilia

Haha, ja jag vet inte riktigt hur jag ska ta den där matchen men tack! Kunde ju blivit totalförlust!;D

2011-01-24 @ 11:29:32
URL: http://cicciilia.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Det var ett GRATTIS, jag menade mer... Ni kanske inte var nöjda med annat än tre poäng.

2011-01-24 @ 12:24:52
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Cicciilia

Betvivlar att Caperiotäby är nöjda med "bara" en poäng mot rivalen AIK. Men som sagt, det blev ju ett poäng istället för noll!



Ha det!;D

2011-01-25 @ 14:09:23
URL: http://cicciilia.blogg.se/

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg