->Om bloggen ->E-post till Ingrid ->Följ mig på Twitter

Vreta ägde, härdsmälta i Falun o Edbergs betyg

2011-01-31 @ 22:10:55
Det kan hända alla... man tappar en match helt och hållet. Härdsmälta!
Det hände idag i TV-matchen. Det finns ingen anledning att håna. Det är ingen katastrof eller pinsamt eller.. ja, vad man nu kan hitta på att säga. Men det var kross... det är bara att glömma och gå vidare som Conny Vesterlund sa. (länk till innebandymagazinet, "Värsta ögonblicket i karriären", Eric Björk)

Conny, som för övrigt gjorde sitt livs match som expert... Nu börjar han närma sig Magnus Augustsson. Bra jobb Conny!!!

Storvreta gjorde vad de skulle och lite till. Enligt säkra källor, den säkraste:
Klas Pettersson: Faluns tidigare bottenrekord hemma var 3-12 mot Pixbo (dec 2005). 14 är dessutom nytt målrekord för Storvreta.

BETYG.
"Jag tar gärna emot spelarbetyg" skrev jag i dagens första inlägg... Sedan frågade jag Stefan Edberg om han ville förära min blogg med sina siffror. Tack Edberg, du är en klippa.

Här kommer expertens betyg, "och såklart helt utan kommentarer"

Falun
J Rehn 2

M Carlgren 1
J Kvist 3
J Larsson 1
E Björk 1
D Apelqvist 1 (3e)

C Hayo 2
R Enström 3
J Lundmark 2
A Johansson 1
J Adriansson 3
J Skoog 2
M Norell 1
A Carlsström 2
P Malmström 1


Storvreta
V Klintsten 2

J Berggren 3
M Samuelsson 4
Ö Skogsström 2
S Jacobsson 2
P Svensson 2
G Bäckström 1

M Kohonen 4
H Stenberg 5
H Öhman 3
J Kanebjörk 3
F Holtz 3
J Drevs 1 (1a)
N Winroth 2
J Olsson 3
K Johansson 2
V Andersson 2 (2a + 3e)

Edberg betygsatte inte de som spelade mindre än en period som Faluns alla målvakter, Asp o Wagneryd... Han hade velat ge ett annat betyg till Johannes Larsson som gör så otroligt bra saker...

Slut om betygen.

BLOGG & FEEDBACK.
Vill tacka läsarna för all feedback om den senaste tidens inlägg, det om organisationen i landslaget, (härliga diskussioner, synd att det inte blir någon riktig debatt). Det inlägget fick jag uppdatera en aning. 
Sedan om nyförvärv/rykten, Bult som ägde banan i Gammlia i söndags och Warbergs uppvisning. 
... Ja, det har varit en hel del prat kring cyberorden.

Det är på sätt och vis synd att Facebook, mail och sms finns. Tänk om alla kloka människor ville ge feedback här på bloggen. Den skulle bli mer levande... och mer som en blogg skall vara.
Det är av läsarna man lär sig, både arga, glada, bittra, ryggdunkare och så de där kloka... ovärderliga!
Sedan finns det de som väljer att tolka in en massa saker jag faktiskt inte skrivit, det handlar om vilka glasögon man tar på sig. Naturligtvis både vänner (mycket positivt då de känner mig, men också ärlig negativ kritik) och de som inte gillar mig... Man får leva med sådant.

Det skulle vara roligt att vara älskad av alla... men det enda man kan vara säker på då är att man egentligen inte har några riktiga vänner.

Jag lider med Falun! Det är bara att bryta ihop och komma igen!

OLD SCHOOL.
Brolle, din keps var för stor för TV, men jag kan inte låta bli att älska old school... Träningsoverall och keps, det som du och Putte Eklund står för. Inga krusiduller, inga kostymer. Innebandyns födelse, då vi inte försökte kopiera andra... Men kepsen dolde ögonen, det gillar jag inte. Tar bort kontakten med tittarna. Ändå... Grattis till en skön seger Tomas Brottman och grattis Storvreta!

Vilket spännande slutspel det kommer att bli. 
Jag älskar den här sporten!

/Ingrid

©Ingrid i Umeå. Åsikterna i innebandybloggen är författarens egna och inte nödvändigtvis hela Innebandy-Sveriges. Kom ihåg att hänvisa till källa.

feedback
Postat av: Bagarn

Hej Ingrid!

Det var trevligt att träffa dig till slut. Curt har pratat så mycket om dig. Det pågår heta diskussioner på vårat kontor nu, efter dom senaste dagarnas händelser (övergångar, kaptensbyte, osv.) Det hade varit intressant om du kunnat medverka:-)

Bagarn.

2011-02-01 @ 11:27:32
Postat av: Ingrid

Hej coach Smedberg

Jag unnar er varandras sällskap, ni verkar ha kul och ja... Jag skulle gärna ha suttit med:).

Må så gott och grattis till segern.

2011-02-01 @ 15:14:44
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hellre vinna i overall än förlora i kostym:)). Brolle e king.

2011-02-01 @ 22:13:04
Postat av: Mamman

Alltid lika kul att läsa din blogg!

Du gör inga personangrepp och kränker som vissa andra, fortsätt skriva med hjärtat :)

2011-02-02 @ 23:45:20
Postat av: Orättvis

Hallo. Jag brukar inte kommentera bloggar men kan inte låta bli när jag ser signaturen mammans ord. Kan hålla med om att du (Ingrid) inte kränker andra eller går till personangrepp. Däremot tycker jag det är orättvist av dig att inte reagera när innebandymagazinets bloggare (Rune) hänger ut spelare och är rent oförskämd. Detta med tanke på din reaktion när Fischer och hans vänner gick över gränsen och en person hängdes ut. Bara för att Fischer är aikare skall han inte få en hårdare bedömning än andra. Men detta säger jag inte att din blogg är dålig, tvärtom. Men om man reagerar på den enes övertramp varför inte på andras? Fundera på det. Hälsn undrande

2011-02-03 @ 09:57:04
Postat av: ingrid

Till orättvis:

Återkommer angående detta.

Till mamman: Uppskattade ord.

Angående kostym: Ja, eller tvärtom:)

2011-02-03 @ 15:23:58

feedback:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (frivilligt)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Bults blogg

Nordströms blogg